וול סטריט ננעלה בעליות: הבנקים ונתוני המאקרו תמכו

מדד מנהלי הרכש הצביע על התרחבות ראשונה מזה כשנה עלה ל-50.9 נק' מ-48.4 נק' באוגוסט ■ גולדמן זאקס העלה את המלצתו למגזר הבנקאות בארה"ב ל"אטרקטיבי" ■ ענקית הדשנים מוזאיק תפרסם דו"חות בסגירה

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות של 1%-1.5% במדדים המובילים בוול סטריט, אותם הוביל מגזר הבנקאות לאחר שכלכלני גולדמן זאקס העלו לו את המלצתם ל"אטרקטיבי" מ"נייטרלי" לאחר והעריכו כי "השוק עדיין לא הפנים את השיפור הדרמטי שהיה ברווחי הבנקים ולכן אינו מתמחר כראוי את מניותיהם". מחר תחל באופן רשמי עונת הדו"חות של הרבעון השלישי עם פרסום דוחות אלקואה. הערב לאחר המסחר תדווח חברת הדשנים מוזאיק.

בנוסף בלטו לחיוב מניות רשתות השיווק, לאחר שהמשקיעים קיבלו באהבה את מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש ספטמבר, שטיפס ל-50.9 נקודות לעומת צפי ל-50 נק' ולעומת 48.4 נקודות באוגוסט, ובכך סימן לראשונה מזה כשנה על מעבר להתרחבות בפעילות הכלכלית במגזר חשוב זה המהווה כ-80% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.

הבית הלבן הודיע הערב כי אינו מתכנן תוכנית תמריצים כלכליים שניה. עם זאת אובמה ידרוש מהקונגרס להאריך מספר פרוייקטים המיועדים לעידוד שוק הדיור ולעזור לנפגעים בשוק העבודה.

האוצר האמריקני הנפיק הערב אג"ח ממשלתיות צמודות למדד ל-10 שנים בתשואה של 1.51% וגייס 7 מיליון דולר. המשקיעים ביקשו לרכוש 3.12 דולר בעבור כל דולר של חוב שהונפק, זאת לעומת ממוצע של פי 2.1 דולר ב-5 ההנפקות הקודמות. משקיעים זרים בהם גם בנקים מרכזיים רכשו 44% מסך ההנפקה. הצלחת ההנפקה גורמת לעליות מחירים בשוק האג"ח ושולחת את התשואות לירידה של 3.21%.

הנתונים מגיעים לאחר דו"ח תעסוקה מאכזב מיום ו', שהביא לגל מימושים ביום זה. אם נוסיף את הירידות של יום ו', הרי שגם הדאו ג'ונס וגם ה-S&P 500 השילו 1.8% בשבוע שחלף, בעוד שהנאסד"ק ירד 2.1%.

"מבחינתי זה רק תיקון בריא ותו לא", אמר גארי פלאם מבל-אייר אינווסטמנט. "עדיין, להכניס כסף לשוק עכשיו משול לאיסוף מטבעות של סנט ממסילת רכבת - אתה עשוי אמנם לסיים עם כמה דולרים בכיס, אך מתמודד עם סיכון משמעותי שידרסו אותך".

למרות המגמה בשוק, יש היום לא מעט ידיעות קודרות בשוק. בכינוסו של ה-G7 באיסטנבול במהלך סוף השבוע, פרופ' נוריאל רוביני, הנחשב כנביא הזעם של המשבר, אמר כי "השווקים עלו יותר מדי, מוקדם מדי ומהר מדי" . להערכתו, שווקי המניות והסחורות עלולים ליפול בחודשים הקרובים כאשר ההאצה בקצב ההתאוששות הכלכלית - תאכזב את המשקיעים. "אני רואה סיכון של תיקון, במיוחד מאחר והשווקים מבינים כעת כי ההתאוששות אינה מהירה ובצורה של V, אלא יותר דומה ל-U. ירידת השווקים עלולה לקרות כבר ברבעון הרביעי או ברבעון הראשון של השנה הבאה".

בתוך כך, מנכ"ל HSBC אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" כי הוא דוחה תוכניות התרחבות, משום שהוא משוכנע כי תתרחש האטה נוספת בחודשים הבאים. הוא מאמין בתרחיש W, כלומר בנפילה נוספת של הכלכלה לפני ההתאוששות האמיתי. "אם אני צודק, עדיף לבנקים שלא יגדילו את רמת ההשקעות כדי שלא יצטרכו לבצע אח"כ מחיקות נוספות של השווי ההוגן שלהן. אני זהיר".

דאו ג'ונס נאסד"ק S&P 500

צפי לצניחה חדה ברווחי מוזאיק

מניית גולדמן זאקס עולה לאחר שפורסמו הערכות כי הבנק יקבל מיליארד דולר במקרה של פשיטת-רגל של CIT . התשלום נובע ממבנה חבילת החילוץ הפיננסי בסך 3 מיליארד דולר שהעניק גולדמן ל-CIT ביוני 2008.

העליות של מניות הבנקים האחרים, בהם וולס פארגו , בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן וקפיטל וואן מושפעות מכך שכלכלני גולדמן זאקס העלו את המלצתם למגזר הבנקאות האמריקני ל"אטרקטיבי" לעומת המלצה קודמת של "נייטרלי". ואמרו כי השוק נכשל בזיהוי השיפור הדרמטי ברווחיות של הבנקים הגדולים לעומת אלו האזוריים.

יצרנית הדשנים, מוזאיק , צפויה לדווח היום על רווח של 35 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקלי הראשון שלה, לעומת 2.65 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

מניית ברוקייד (סימול: BRCD), מזנקת לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי חברת אחסון הנתונים מועמדת למכירה. עם הרוכשים הפונטציאליים נמנות אורקל ו-HP .

IBM יוצאת לתחרות ראש בראש עם ה-GMail הארגוני של גוגל - החברה עתידה לשווק ממחר את ה-LotusLive iNotes, המציעה גרסה בסיסית של פתרונות דואר אלקטרוני וסביבת עבודה שיתופית של Lotus Notes באמצעות ענן מחשוב.

המיליארדר, הנסיך הסעודי אלוואליד בן טלאל, אחד המשקיעים הגדולים בסיטיגרופ מזרז את ממשל ארה"ב למכור את החזקותיו בבנק עוד השנה, על מנת להעלות את אמון המשקיעים בבנק, כך על פי דברים שצוטטו במגזין "שווקים מתעוררים". "ככל שממשלת ארה"ב תצא מוקדם יותר מהשקעותיה בבנקים - כן ייטב, זאת כל עוד יציאתה מן ההשקעה לא תפגע במחיריהן של מניות הבנקים". "עלינו להשיב את הביטחון למחזיקי המניות ולמשקיעים כי חברות אלה יכולות להתקדם גם ללא התמיכה הממשלתית" אמר.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה , קנת' לואיס, אשר יפרוש מתפקידו בסוף השנה, יקבל חבילת פרישה בסך 68.8 מיליון דולר, לאחר שצבר את הסכום במהלך 40 שנות עבודתו בבנק. חבילת הפרישה כוללת הטבות פנסיה בסך 53.2 מיליון דולר, פיצויים נדחים בסך 10.6 מיליון דולר, ו-305 אלף מניות מוגבלות של הבנק אותן יוכל לממש בשנים הקרובות בשווי של כ-5 מיליון דולר על בסיס המחיר הנוכחי של מניית הבנק, כך דיווח בהנק בהודעה האחרונה לבורסה.

מנכל סיסקו אמר היום לרויטרס כי פעילות המיזוגים בתעשייה מתחממת.

חוזה חדש לאלביט מערכות

ההערכות בשוק מדברות על כך שקבוצת הביטוח והפיננסים מגדל מצטרפת לעסקת פרטנר ורוכשת מסקיילקס של אילן בן-דב מניות בהיקף של עד 1% מהחברה בהיקף כספי של כ-70-80 מיליון שקל.

ועוד בעניין פרטנר: משרד התקשורת החל לבדוק את הסכמי המימון בעסקת פרטנר. אילן בן דב מסתכן בקנס של 500 מיליון דולר שישולם להאצ'יסון אם העסקה לא תקבל את אישור המשרד.

אלביט מערכות קיבלה חוזה לאספקת רדיו דיגיטלי מודולרי, בפונטציאל המוערך בלמעלה מ-11.4 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים.

חברת המחקר Bernstein פרסמה רשימה של חברות בעלות סיכוי גבוה להירכש בעתיד הקרוב, ובהחזר גבוה למשקיעים. הנציגות הישראליות ברשימה הן החברות פרוטליקס וסביינט .

רדוויז'ן דיווחה היום כי המשתמשים בפלטפורמה של אפל MAC OS X יוכלו לעשות שימוש בתוכנה זוכת הפרסים של החברה העובדת בטכנולוגיית HD ומיועדת לשיחות ועידה. זאת לאחר שהמנייה צנחה בעקבות הודעתה של ענקית התקשורת סיסקו בדבר רכישת המתחרה טנדברג, הודיעה החברה הישראלית כי היא בוחנת את השלכות המהלך. מנכ"ל רדוויז'ן אף הביע אכזבה ומסר כי חדשות אלה באו בהפתעה לחברה.

מלאנוקס העלתה את תחזיותיה ודיווחה כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון השלישי יעלו לשיא של 32-32.5 מיליון דולר המשקפים עלייה של 24%-26%. בנוסף, לאחר שקיצצו כ-15% משכרם בחודש פברואר, המנהלים הבכירים בחברת השבבים הישראלית, יחזרו להרוויח כ-1.1 מיליון דולר בשנה - רמת השכר לפני החרפת המשבר.

סטרלימס הודיעה שפתרונותיה נבחרו ע"י רשות אכיפה ממשלתית באזור Pacific RIM, בחוזה שמסתכם ב-1.2 מיליון דולר לרישוי ותחזוקה בשנה הראשונה.

בורסת הנאסד"ק הודיעה לקמטק כי היא עומדת שוב בכללי המחיר המינימאלי ולכן תוסיף להסחר בבורסה. מחיר המניה אתמול עמד על 1.0999 דולר המשקף לה שווי של 32.09 מיליון דולר.

בית ההשקעות וודבוש מורגן הוריד את המלצתו לחברת וריפון ל"תשואת חסר" לעומת "נייטרלי" ונתנו לה מחיר יעד של 12 דולר, כאשר הצפי של הכלכלנים הוא כי החברה תוסיף לאבד נתח בשוק העולמי למובילת השוק Ingenico.

מניית קומברס הנסחרת ברמה של כ-9 דולר ברשימת הפינק שיט זכתה הערב להעלאת מחיר היעד מבית ההשקעות וודבוש מורגן ל-11 דולר המשקף לה דיסקאונט של 22%. זאת בעקבות פרסום דוחותיה של החברה הבת אולטיקום לשנים 2005-2008 אשר מבשרים על המועד הקרב בה תפרסם גם קומברס את דוחותיה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]