מו"ליות של מגזינים מתכננות להקים יחד חנות דיגיטלית לעיתונים וכתבי עת

טיים אינקורפורייטד, אחת מחטיבות טיים וורנר, מנהלת מו"מ בנושא עם קונדה נאסט והירסט ■ המיזם, שהשקתו מתוכננת ל-2010, יאפשר למו"ליות להימנע מהפקדת עתידן הדיגיטלי בידי חברות כמו אמזון.קום או אפל

חברת ההוצאה לאור טיים אינקורפורייטד מובילה את המאמצים לכונן מיזם משותף בקנה-מידה רחב להקמת חנות דיגיטלית לכתבי עת. המיזם יאפשר למו"ליות להימנע מהפקדת עתידן הדיגיטלי בידיהן של חברות כמו אמזון.קום או אפל.

השירות החדש, שעדיין לא זכה לשם, יפעל כחנות דיגיטלית לכתבי עת, כולל עיתונים, והודעה עליו צפויה להתפרסם בעוד כחודש. השקת המיזם מתוכננת ל-2010.

טיים אינקורפורייטד, אחת מחטיבות טיים וורנר, מנהלת משא-ומתן עם קונדה נאסט והירסט בנושא המיזם. טיים וקונדה נאסט סירבו להגיב, ועד למועד פרסום הכתבה לא ניתן היה להשיג את תגובת הירסט.

מבנה המיזם יהיה דומה למבנה הולו (Hulu), שירות ווידיאו מקוון פופולרי שהקימו NBC יוניברסל, ניוז קורפ ודיסני.

המו"ליות שיקימו את מיזם כתבי העת צפויות להחזיק במניות היישות החדשה, שאותה יממנו השותפים בה. פרטי ההסדר עדיין לא גובשו, אמרו המקורות.

המו"ליות אינן רוצות לחזור על השגיאות שעשו חברות המוזיקה, שדחו את הקמת המיזם הדיגיטלי עד שאפל הקימה את iTunes, חנות המוזיקה הדיגיטלית הגדולה בעולם.

הקמת חנות כתבי העת המקוונת באה בעקבות הירידה החדה בהכנסות הפרסום של העיתונים וכתבי העת ועקב נהירת הצרכנים לאינטרנט, שבאמצעותו ניתן להשיג גישה לתכנים חינמיים. בנוסף, שירות הספרים האלקטרוניים ומכשיר קריאת הספרים האלקטרוניים קינדל של אמזון.קום יצר עידן חדש במכירות הספרים הדיגיטליים, והדבר מעורר חוסר נוחות בקרב המו"ליות.

ג'ון סקיירס, סגן נשיא ביצועי לפיתוח דיגיטלי בטיים, נפגש עם נציגי מו"ליות בחודשים האחרונים. כמו כן הוא נפגש עם כתריסר מפעילות שירות דיגיטלי כדי לדון בנושא החנות לכתבי העת.

מקור שראה מצגות של המוצרים אמר כי הם לא רק משכפלים את אתר האינטרנט או את מהדורת הדפוס, אלא מאפשרים לקוראים ליצור גירסה מותאמת אישית של החומר, ולבצע חיפוש מעמיק יותר בנושאים שונים.

טיים ומו"ליות אחרות מנהלות משא-ומתן נפרדים עם אפל על גישה לכתבי עת באמצעות מכשיר הקריאה החדש של אפל. המוצר של המו"ליות לא יהיה מוגבל לטכנולוגיה מסוימת, אך עדיין לא ברור אם - או כיצד - יפעל המיזם עם מערכות אחרות שיפותחו לגביית תשלום עבור תכנים.

המו"ליות נחושות בדעתן להמשיך ולשלוט בגורלן, אך אפל אינה רוצה לגבות את האחוזים שהיא גובה ממוכרות תכנים בכל פעם שמועלה משהו חדש. "זה המודל העסקי שלהן, לא שלנו", אמר מקור מקורב לאפל.