עוד חוזה לאלווריון: פרוייקט ל-3 שנים בקניה; 12 מיליון דולר בשלב א'

(עדכון) - בנוסף, אלווריון חוברת לקלירווייר בפרויקט WiMAX בספרד ■ היקף העסקה לא פורסם, אך ההערכה היא כי לא מדובר בחוזה גדול ■ האנליסט ערן יעקבי: "השאלה היא האם החוזה יפתח לאלווריון דלת בעתיד להשלמות הפרויקט הגדול של קלירווייר בארה"ב"

חברה בת של ענקית התקשורת האמריקנית קלירווייר (סימול: CLWR) לוקחת את אלווריון הישראלית לספרד, יחד עם חברת ZTE, שם הן יקימו את התשתית לפרישת רשת תקשורת מסחרית אלחוטית מהדור הרביעי בשנת 2010. היקף העסקה לא פורסם אולם ההערכה היא כי לא מדובר בחוזה גדול, אלא חשיבות ההסכם היא בחבירה לחברה גדולה כמו קלירווייר.

קלירווייר מתכוונת למכור שירותי WiMAX בערים נבחרות בספרד, כדוגמת מלאגה, בפס של 3.5 ג'יגה-הרץ. אלווריון, המספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב ומתמקדת ב-WiMAX, תספק את ציוד התקשורת לרשת המיועדת. באלווריון, כמובן, מרוצים מהחבירה לקלירווייר והמנכ"ל היוצא צבי פרידמן הביע תקווה כי החברה תצליח למנף את שיתוף הפעולה עם קלירווייר לעסקאות נוספות בעתיד.

"כל חוזה בתקופה הזו הוא חשוב ומראה שהתחום חי ובועט", אומר האנליסטים ערן יעקבי מלידר שוקי הון, אשר מחזיק בהמלצת "תשואת יתר" על מניית אלווריון עם מחיר יעד של 7 דולר למניה. "אם היום מיזם ה-WiMAX הכי גדול בעולם הוא של קלירווייר בארה"ב, אז זה טוב לחבור לחברה בת שלה באירופה. השאלה העיקרית העולה מהחוזה הזה היא האם הוא יפתח לאלווריון דלת להיכנס בעתיד להשלמות הפרויקט הגדול של קלירווייר בארה"ב".

בנוסף דיווחה היום אלווריון כי זכתה בפרויקט של חברת הטלקום המובילה בקניה, סאפריקום לפריסת רשתות WiMAX ברחבי קנייה, כאשר שווי השלב הראשון בו יונחו התשתיות לחיבורה של קניה לפס רחב שוויו מעל ל-12 מיליון דולר. משך הפרוייקט כ-3 שנים. הפריסה תאפשר לאזרחי המדינה ולעסקים בה שימוש על-חוטי (סלולרי) ברשת רחבת פס.

לאלווריון נוכחות חזקה באפריקה ועד כה פרסה כ-60 רשתות WiMAX ברחבי היבשת.