משווקים זהב בטלוויזיה האמריקנית

האם זה סימן לתחילתה של בועה ?

זהב להמונים

ניתוח טכני של ETFS הסחורות מעלה שכדאי לקחת אותן בחשבון לתיק.

DBA, שהינה ETF הנותנת חשיפה לסחורות חקלאיות מדשדשת כבר שנה. היא נתנה קפיצה אחת במאי-יוני 2009 אבל חזרה מהר לאזור ה-24 דולר, שם היא נמצאת גם היום. אבל, דשדוש סופו להסתיים ומכיוון שהדשדוש הזה הוא מעל תמיכה ממושכת ברמת שפל משמעותית, יש סיכוי שהפריצה תהיה למעלה. אם תהיה פריצה, יש סיכוי שהיא תהיה משמעותית. מהלך מעל לרמת ה-25.5 דולר יסמן התחלה של גל עולה. מי שלא רוצה לרדוף אחרי הסחורות החקלאיות בעלייה, יכול לקנות את DBA מעל 24 דולר או 24.5 דולר ולהגן מתחת ל-24 דולר.

מי שמעוניין בחשיפה מגוונת יותר לסחורות יכול לבחון את DBC. DBC מורכבת משש סחורות: נפט גולמי, נפט להסקה, אלומיניום, זהב, תירס וחיטה. טכנית היא נראית מעניינת, יש לה תמיכה מעל לרמת ה-21.35 דולר, תמיכה שמגובה גם על ידי הממוצע הנע ל-200 יום ונראה ש-DBC ערוכה להתחלה של עלייה. לנו מפריע קצת הערבוב של הסחורות השונות ולדעתנו עדיף להשקיע ב-ETFs ממוקדות יותר, השקעה שתאפשר להישאר עם הסחורות שבאמת עולות ולהיפטר מסחורות חלשות. השיקול הזה הוא שיקול אסטרטגי, לא טכני "נקי" ועבור מי שמסתפק בניתוח טכני (ובהחלט אפשר להסתפק) DBC מעניינת.

GLD או הדבר האמיתי?

אחת מה-ETFs הממוקדות היא GLD להשקעה בזהב. כמו הזהב, גם GLD נמצאת ברמת שיא וכפי זה נראה, השיא הזה הולך להיפרץ למעלה ומגמת העלייה צפויה להימשך. ניתן להצטרף לחגיגה ולהגן על פוזיציית רכש מתחת ל-97 דולר. בביקורי בארה"ב בשבוע שעבר שמתי לב לפרסומת בטלוויזיה הקוראת לכל אמריקאי להוסיף זהב (אמיתי) לתיק ההשקעות שלו ולקנות זאת מחברת הזהב הגדולה והאמינה שאני לא זוכר את שמה.

כשזה מגיע למצב כזה של שיווק המוני של זהב להשקעה ועוד כזה שצריך להחזיק בכספת (להבדיל מ-GLD שאם לא תחזיקו בבנק ישראלי לא תשלמו עליה דמי שמירה), זה מתחיל להיראות כמו שיאה של בועה. אבל, יש מומחים הטוענים ברצינות שהזהב יעלה לכיוון ה-2,000 דולר שכן הוא הנכס היחיד שניתן לסמוך עליו ושאף ממשלה לא יכולה להדפיס אותו. נחיה ונראה ומכל מקום, אפשר לסחור לפי הגרף ורק לא לשכוח למכור כשצריך