"4 חדרים? נשאר רק במגדל האחרון, ליוני 2011; ואם לבייב נופל? אז נופל. זה לא ישנה כלום לאפריקה מגורים"

לאחר מבול הציטוטים מאפריקה-ישראל והמוסדיים, מעניין לבדוק מה ההשפעה בשטח, בחזית מכירת הדירות ■ נציגת שירות באפריקה מגורים: "הלקוחות סומכים על ערבות המכר ורוכשים דירות" ■ "בפרויקט מגדלי הסביונים ביהוד אפילו מעלים מחירים בשבוע הבא" ■ "יש מרווח אדיר עד שאנשים יתחילו לחשוש באמת"

רוכשי הדירות של אפריקה מגורים , חברה בת (75%) של אפריקה ישראל , חוששים להעביר תשלומים מאז נודע לראשונה לפני יותר מחודש כי חברת האם הנמצאת בשליטת לב לבייב נקלעה למשבר קשה ומנהלת מו"מ להסדר חוב. נציגי המכירות בפרויקטים השונים של החברה מרגיעים את המתעניינים בדירות ומסבירים להם שיש הבדל בין החברות ושהעסקה מגובה בחוק ערבות מכר.

במשרדי המכירות יש מכתב של גילי דקל, מנכ"ל אפריקה מגורים, בו הוא מסביר את המצב. נציגי השירות גם שומרים העתקים מראיונות שקיים דקל בעיתונים ובהם הרגיע את רוכשי הדירות. דקל מסביר במכתב שאפריקה מגורים היא חברה נפרדת מאפריקה השקעות.

וכך נראית התעניינות באחד הפרויקטים המצליחים של אפריקה מגורים, "מגדלי הסביונים" ביהוד, הכולל ארבעה מגדלים, שניים מהם כבר מאוכלסים.

נציגת המכירות מגלה בקיאות מרשימה במתרחש ומצליחה להעביר את המסר המרכזי של החברה - אפריקה מגורים חברה טובה ועצמאית וממשיכה לעבוד כרגיל.

"מגדלי הסביונים שלום".

- שלום אני מתעניין בדירה בפרויקט ביהוד במגדלי הסביונים.

"כמה חדרים אתה מחפש"?

- ארבעה חדרים.

"4 חדרים יש לי רק במגדל האחרון ליוני 2011. יש לי בקומה שניה ובקומה 8 - 9 ו-10. זה מה שנשאר".

- ואם זה 5 חדרים?

"חמישה חדרים יש לי דירה אחרונה במגדל אחד לפני הסוף. זה ליולי 2010. דירה אחת בקומה 10".

- מה הסטטוס של הבנייה בשטח?

"הבניין השלישי בנוי כבר עד קומה 13. עכשיו עובדים בפנים ובבניין האחרון הגיעו לקומה רביעית, עכשיו החיצוני".

- כמה עולה דירת של 5 חדרים?

"1.676 מיליון ויש הנחה מסויימת לחגים. עוד עיסקה אחת והמחיר עולה ב-1%. המחירים אמורים לעלות בשבוע הבא".

- למה מעלים מחירים?

"כי היו יותר מדי מכירות. עברו את ההקצבה".

- כל הבלגן שקוראים בעיתונים לא משפיע?

"אנשים באים, מבינים במה מדובר ואז קונים, כי מדובר באפריקה מגורים. לאפריקה מגורים אין בעיה בכלל. זאת חברה מאוד רווחית, חברה מספר אחת בארץ במכירות ואנחנו ממשיכים למכור בצורה מסודרת".

- אין חשש?

"אתה מקבל ערבות בנקאית לפי חוק המכר ומוגן. הבניינים מוקמים ועובדים בקצב יפה, מעבר למה שתוכנן, מה הסיבה לחשוש".

- ואם לבייב נופל?

"אז הוא נופל. מה הוא נופל? מה יכול להיות? אז מישהו יקנה ממנו את אפריקה מגורים וזהו. יתחלפו הבעלים למעלה, אבל חוץ מזה הכל נשאר אותו דבר. זו חברה רווחית, יש כאן בנק מלווה. הכסף נמצא בתוך הבנק, אף אחד לא נוגע בכסף, מוציאים כסף רק לקבלן לפי התקדמות הבנייה. אנשים מקבלים ערבויות ואפשר להיות שקטים לחלוטין".

- בחודש האחרון לבייב כל יום בעיתון, זה לא פגע במכירות?

"לא. אנשים מכירים".

- בכל הפרויקטים?

"אני לא יודעת לגבי פרויקטים אחרים. ברור שיש שאלות בגלל שאנשים כבר מבינים שמדובר בשתי חברות ובגלל ההבדל המאוד גדול בינינו לבין החברה הבאה אחרינו. יש מרווח אדיר עד שיתחילו לחשוש באמת. צריך רק לברך ולהתפלל שהוא ייצא מזה בשלום ויצליח לסגור את הכל ושהמצב בשוק העולמי ישתפר, שהוא לא יפול. הוא מנסה להגיע להסדר כדי למנוע נפילה בעוד שנתיים. הוא די יכול להחזיק את עצמו, אבל הוא פתח את זה בגלל שהוא אחראי".

- תסבירי.

"העובדה שעכשיו הוא יצא לנסות להגיע להסדרי תשלומים על החובות שלו בחברת האם, זה מראה על אחריות מצידו, כי בסך הכול הוא יכול היה לשבת בשקט עוד שנתיים ואז הכל היה מתפוצץ, אבל רוצה לסדר את זה כבר עכשיו. הוא יודע שאם לא יעשה כלום ולא יגיע להסדרים, בעוד שנתיים תצוץ הבעיה הרצינית ואז הכל ייפול. וגם אז, לא אפריקה מגורים".

- אפריקה מגורים היא ממש חברה עצמאית?

"עצמאית שחלק מהמניות שלה, חברת האם שלה, היא אפריקה ישראל השקעות".

- אם אפריקה נופלת אז אפריקה מגורים נשארת?

"לא קורה כלום. אם לבייב צריך את החלק שלו באפריקה מגורים אז הוא מוכר אותה ותאמין לי שיש הרבה קופצים. הרבה יקפצו לקנות את אפריקה מגורים".

- אני לא היחיד ששואל שאלות?

"בוודאי שלא. אם תבוא למשרד יש לנו כאן גם מכתב אישי מגילי דקל, מנכ"ל אפריקה מגורים, שהוא מסביר את העניינים. זה אותו שם, זה אפריקה, אבל יש מגורים ויש השקעות. אנשים בהתחלה לא מבינים את ההבדל אז צריך להסביר להם. מי שמתמצא מתמצא ולא צריך להסביר לו, אבל מי שלא מבין בא מבוהל. לפעמים הגיעו לפה אפילו רוכשים שאמורים לקבל דירה, קיבלו תשובות והלכו רגועים".