בקרוב: נסיעת מבחן ראשונה לרכבת הקלה בירושלים

הממשלה אישרה היום את טיוטת החוק המחיל את הוראות פקודות התעבורה על הרכבת הקלה במטרה לאפשר את התחלת הניסוי ■ המועד המשוער להפעלת הרכבת הוא תחילת 2010

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים ידע עיכובים רבים למורת רוחם של תושבי העיר, אבל בקרוב יחל שלב ההפעלה הנסיונית של הרכבת: הממשלה אישרה היום (ב') את טיוטת החוק המחיל לראשונה את הוראות פקודת התעבורה על הרכבת הקלה.

אישור טיוטת החוק שהוגשה לממשלה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ נועדה לאפשר את התחלתו של ניסוי, במסגרתו תופעל הרכבת הקלה בירושלים ללא נוסעים, במטרה לבחון את תקינות פעולתה, השתלבותה בכביש והתנהלות עוברי הדרך האחרים מולה.

נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת הקלה צפוייה להתבצע בשבועות הקרובים, בתוואי שבין ה"דיפו" (מרכז הבקרה והטיפול) שבאזור הגבעה הצרפתית, לאורך כביש מס' 1 ועד לרחוב הנביאים. שר התחבורה ציין כי לצורך הפעלתה של הרכבת הקלה נדרשות תקנות ונוהלים שיקבעו את כללי ההתנהגות בכביש של הרכבת הקלה ושל משתמשי הדרך האחרים הנפגשים עמה.

החוק המוצע מחיל את הוראות פקודות התעבורה והתקנות על הרכבת הקלה. הוראות אלה מהוות הסדר זמני להפעלת הרכבת בתקופת הניסוי. משרד התחבורה מגבש בימים אלה את החוק המלא לקראת ההפעלה הסדירה של הרכבת בתום תקופת הניסוי.

יצויין כי מנהלי חברת "סיטיפס", זכיינית הפרוייקט, הודיעו בחודש שעבר לשר התחבורה שסייר בתוואי הרכבת הקלה כי בתוך שישה חודשים יסתיימו כל עבודות התשתית וההנדסה של הרכבת ויוחל בהקמת מערכות הבקרה, החשמל ותחנות הרכבת.

סיטי פס ביקשה לפני מספר חודשים דחייה של חצי שנה בהפלת הרכבת הקלה למאי 2010, אולם הבקשה נדחתה ע"י משרדי האוצר והתחבורה. המועד המשוער להפעלת הרכבת הוא תחילת 2010.