ריטייל ישראל מוציאה למכרז את תקציבי הפרסום של ml וג'אמפ

הקבוצה, שרכשה באוגוסט את רשת האופנה ג'אמפ, בוחנת את ריכוז תקציבי הפרסום למותגים ml וג'אמפ במשרד אחד ■ בין המועמדים: יהושע TBWA, גיתם BBDO, גלר-נסיס, אדלר-חומסקי וענבר-מרחב-שקד

קבוצת ריטייל ישראל (ml) עורכת רה-ארגון במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי החברה מפסיקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום פוגל-אוגילבי, שטיפל במותג ml ב-3 השנים האחרונות.

כזכור, לפני מספר שבועות השלימה הקבוצה את רכישת המותג ג'אמפ. תקציב הפרסום של ג'אמפ מטופל על-ידי יהושע TBWA. ל"גלובס" נודע כי בקבוצה בוחנים עתה האם לרכז את תקציבי כל המותגים במשרד אחד, או לשמור על הפרדה בין המותגים מבחינת ניהול תקציבי הפרסום שלהם.

עוד נודע, כי בין המשרדים המועמדים: גלר-נסיס, גיתם BBDO, ענבר-מרחב-שקד ואדלר-חומסקי. מועמד נוסף - שמקומו ככל הנראה מובטח במערך הפרסום של הקבוצה - הוא יהושע TBWA. עם זאת, במקרה והקבוצה תחליט על איחוד מותגים הוא יידרש כנראה ליישר קו עם לקוח אחר שלו - קבוצת הוניגמן, שתקציב הפרסום שלה מטופל במשרד.

מערך הפרסום של קבוצת ריטייל ישראל עבר בשנים האחרונות לא מעט תהפוכות. ב-2002 קיבל יהושע TBWA את הטיפול במותג ML (שנשא אז את השם "מתאים לי") וטיפל בו במשך כארבע שנים. איש הקריאייטיב של יהושע בזמנו, ספי שקד, לקח חלק ביצירת חלק מהקמפיינים הבולטים למותג באותה תקופה. עם הזמן עזב שקד את המשרד, וכשהצטרף כשותף למשרד ענבר-מרחב, ביצע אבי מלכה את אחד המהלכים המפתיעים בענף והעביר את תקציב מתאים לי אליו. אבל הרומן לא האריך ימים ושנה אחרי תחילת ההתקשרות עזב התקציב את המשרד, הפעם לטובת חלוקת התקציב בין שלושה משרדים: פוגל אוגילבי - תקציב ml men, פובליסיס-אריאלי - תקציב מותג הנשים, ותקציב רשת האופנה לצעירים MAM'Z אמור היה להיות מטופל בידי הדוגמן לשעבר איתי אטיאס, שפתח חברה לשיווק ופרסום מותגים לצעירים. אבל החלוקה לא יצאה לפועל ותקופה קצרה לאחר מכן, רוכז התקציב כולו בפוגל אוגילבי.

גם תקציב הפרסום של ג'אמפ עבר לא טלטלות: החברה, שעבדה כשמונה שנים עם בר-להבי-קורן, החליטה ב-2004 להתקשר עם זרמון-גולדמן, אבל חילוקי דעות מקצועיים עם המשרד הביאו להפסקת ההתקשרות עימו והעברת התקציב ליהושע TBWA, שבאותה תקופה נפרד מ-ml . ג'אמפ לא עמדו בדרכו של יהושע כשזה זכה בשנה האחרונה גם בתקציב הפרסום של קבוצת הוניגמן, ומאז מטפל המשרד בשניהם.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של ml ב-2007 עמד על כ-4.9 מיליון דולר במחירי מחירון, ב-2008 על כ-2.7 מיליון דולר ומתחילת 2009 על 1.6 מיליון דולר במחירי מחירון. היקף הפרסום של ג'אמפ עמד ב-2007 על כ-1.3 מיליון דולר, ב-2008 על כ-800 אלף דולר וב-2009, שנת המשבר הגדולה, על פחות מ-400 אלף דולר במחירי מחירון.

דניאלה ריבנבך דוברת קבוצת ריטייל ישראל אישרה את הידיעה ומסרה כי ההסכם עם פוגל אוגילבי יסתיים על פי המתוכנן בסוף אוקטובר 2010, וכי הקבוצה בוחנת אפשרות מעבר למשרד פרסום אחר.

קבוצת ריטייל ישראל היא בבעלות איש העסקים אבי מלכה. הקבוצה מפעילה למעלה מ-150 חנויות של המותגים ml ,ml men ו-MAM'Z. באוגוסט השלימה הקבוצה את רכישת ג'אמפ.