ארדן חתם על הוראות למניעת מפגעי זיהום אוויר מתחנת הכוח חדרה

הצו חל על שתי יחידות ייצור בנות 575 מגוואט כל אחת, ומטרתו לעגן את תאריכי היעד להתקנת מתקנים לניקוי גזי הפליטה מיחידות אלה

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, חתם על הוראות למניעת מפגעי זיהום אוויר ("צו אישי") מתחנת הכוח אורות רבין של חברת החשמל, לפי החוק למניעת מפגעים.

הצו חל על שתי יחידות הייצור מ''ד ב' (יחידות מס' 5 ו-6) בנות 575 מגוואט כל אחת, ומטרתו לעגן את תאריכי היעד להתקנת מתקנים לניקוי גזי הפליטה מיחידות אלה. יצוין כי תאריכי היעד היו קבועים עד כה בתוכנית המפורטת של התחנה לפי חוק התכנון והבנייה אשר השתנו מעת לעת.

ארדן מסר כי הצו האישי קובע ליחידות מ"ד ב' ערכי פליטה מרביים לתחמוצות גופרית ולתחמוצות חנקן על פי התקנים העדכניים הנהוגים באירופה, שיחולו על יחידות הייצור השונות, בהתאם ללוחות הזמנים הצפויים לסיום התקנת המתקנים לניקוי גזי הפליטה. השר הוסיף כי על מנת לעמוד בערכי הפליטה המרביים שנקבעו במועדים שנקבעו בצו, על חברת החשמל לרכוש ולהפעיל מתקנים לניקוי גזי פליטה - סולקנים (מתקני FGD) לטיפול בתחמוצות גופרית ומתקנים קטליטיים (SCR) לטיפול בתחמוצות חנקן. לאחר סיום התקנת המתקנים תופחת פליטת תחמוצות הגופרית בכ-80%, ותחמוצות החנקן בכ-75%.

ארדן ציין עוד כי הצו האישי קובע אבני דרך למעקב וחובות דיווח וכי הנחה את אנשי משרדו לעקוב מקרוב אחר יישומן, ובמידה שחברת החשמל לא תעמוד בהן, ינקוט המשרד להגנת הסביבה אמצעי אכיפה מיידיים.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]