מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן: "מחירי הדירות יעלו עוד; אין בועה"

גלובס tv עמוק מתוך הפוזיציה מעריך תמיר דגן כי ריאלית, מחירי הדירות לא עלו ב-10 השנים האחרונות

למרות הזינוק במחירי הנדל"ן למגורים, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן, אומר ל"גלובס": "המחירים ימשיכו ויטפסו כלפי מעלה, פשוט בגלל היצע מאוד נמוך". דגן התראיין אתמול במסגרת השקת פרויקט 'עיר ימים' ברמת פולג שנבנה על ידי שיכון ובינוי נדל"ן (שיכון עובדים) ביחד עם חברת שיכון ופיתוח, חברה בת של אזורים.

האם לא התפתחה כאן בועה?

"בישראל המילה 'בועה' בנדל"ן למגורים לא מתאימה. כל מי שיבדוק מה היו מחירי הנדל"ן לפני כ-10 שנים והיום, יראה שברוב המקומות ריאלית המחירים לא עלו. אכן היו כמה שנים קשות לנדל"ן והתאוששות בשנה האחרונה. בועה לא קיימת, היתה עליית מחירים, ולטעמי, כמו שניפחו את האפשרות לירידה של 20%-30%, גם היום קצת מגזימים בעלייה. עליית מחירים באזורים האלה היתה באזור ה-10%-15%".

שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון ואזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין חגגו הנחת אבן פינה לקניון במרכז שכונת מגורים בנתניה. הקניון ישתרע על שטח של 58 דונם בצומת הרחובות בן-גוריון ושז"ר, רמת פולג, מתוכם 70,000 מ"ר שטח בנוי, הכולל, 23,000 מ"ר שטחי אופנה בילוי ופנאי בשתי קומות מסחר ראשיות וקומת מסחר תחתונה ו-2,000 מקומות חנייה.

"אין היום קניונים כאלה בין חיפה לתל-אביב. הוא יהיה גם יפה וגם מאוד כלכלי ומאוד כדאי", אומר דגן. "חבל שאין לנו עוד שניים שלושה קניונים כאלה", אמר יעקב סיסו, ממלא מקום מנכ"ל אזורים. "אנו מתכוונים להכניס לקניון הזה את כל הלקחים שיש לנו מקניונים קודמים שכבר בנינו, הקניון יהיה אחד מהדברים היפים ביותר שייבנו בתקופה הקרובה בישראל", הוסיף סיסו.

האם אין חשש להתחיל בהקמה של קניון בתקופה של מיתון?

סיסו: "לא. אנחנו מרגישים שהביקוש לקניון הזה מאוד גבוה. עוד לא התחלנו לבנות ויש לנו כבר הרשמה של כ-30% משטחי המסחר שלנו ואנו מממשיכים להחתים חוזים. כל הרשתות הישראליות הגדולות רוצות להיכנס לכאן ואני מניח שלא תהיה לנו בעיה לשווק אותו ברמות המחירים שאנחנו מצפים לקבל".

איך חברת אזורים מתייחסת לנתניה?

סיסו: "נתניה היא עיר מאוד חשובה לאזורים. אנחנו בונים בנתניה כבר משנת 1967 ברציפות. בנינו כאן אלפי יחידות דיור בדרום העיר. בנינו בגבעת האירוסים, בנינו ברמת פולג. בימים אלו בונים את שכונת 'עיר ימים' ואת שכונת שקד. בקרוב נתחיל בנייה בשכונה נוספת. מעבר לזה אנחנו גם מקדמים בנייה על קרקעות שיש לנו במזרח העיר בסביבות איקאה, גם ברחוב המלאכה וגם בצמוד לכפר נטר עם כמה עשרות אלפי מ"ר בייעוד למסחר ומשרדים".

יש תחושה שמדינת ישראל הפכה להיות עיר אחת גדולה של קניונים. לא בונים יותר מדי קניונים בארץ?

סיסו: "לא. בסה"כ אנחנו מרגישים גם כאן וגם במקומות אחרים שקניונים חדשים שנפתחים שעומדים בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים, מצליחים להיות משווקים ומצליחים להיות תוססים. הקניונים החדשים שנפתחו, כמו ה-G בכפר סבא שנפתח לאחרונה, אנחנו רואים שזה סיפור הצלחה. אנחנו מרגישים שהביקוש פה יהיה כזה שיצדיק את ההקמה של הקניון".

שתי החברות, אזורים ושיכון ובינוי, מקימות גם בנייני מגורים בפרויקט "עיר ימים" במקביל לבניית הקניון. חברת אזורים פועלת בכל רחבי הארץ תוך התמקדות באזורי ביקוש ומפעילה כיום עשרות פרוייקטים בהיקף של 1,550 יחידות דיור. שיכון ובינוי נדל"ן בניהולו של תמיר דגן, מקימה בימים אלה כ-1,500 יחידות דיור ברחבי הארץ.