שוקי העולם בשיא של שנה אך אירופה ננעלה בירידות

גלובס tv הדאקס ננעל בירידה של 0.7% ■ קטאר מוכרת את חלקה בבקרליס תמורת 2.1 מיליארד דולר ■ מחיר הנפט חצה את רף 80 הדולר בפעם הראשונה מאז אוקטובר 2008

בורסות אירופה ננעלו הערב (ג') בירידות שערים כתוצאה מירידות השערים בוול סטריט, זאת חרף דו"חות כספיים חיוביים של ענקיות דוגמת פייזר וקטרפילר.

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעלוית, בהמשך לנעילה החיובית אמש (ב') בוול סטריט, כשמדד MSCI אסיה פסיפיק נסחר ברמת שיא של 13 חודשים, לאחר שבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) אותת על העלאות ריבית נוספות.

בפרוטוקולים של ישיבת הועדה המוניטרית של הבנק המרכזי של אוסטרליה מה-6 באוקטובר נכתב כי "מדיניות מוניטרית מרחיבה במיוחד אינה נדרשת עוד, ויתכן שהיא לא זהירה". באותה ישיבה ה-RBA העלה את שיעור הריבית ב-0.25% ל-3.25%.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.9% ל-121.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-1 בספטמבר 2008. המדד החשוב של שוקי אסיה טיפס ב-72% משפל בן 5 שנים שהציג ב-9 במארס. מדד MSCI העולמי בשיא של 12 חודשים; עלה ב-75% מאז מארס.

קטאר מוכרת את חלקה בברקליס

קטאר אחזקות, קרן ההשקעות הריבונית של נסיכות קטאר, מוכרת את חלקה בבנק הבריטי ברקליס . החברה מוכרת 379.2 מיליון מניות בשווי 1.3 מיליארד ליש"ט (2.1 מיליארד דולר).

אקסטרטה מסרה כי מכירות הנחושת והפחם היום הרווחיות ביותר במהלך המחצית הראשונה של השנה. החברה רשמה גידול של 9% בתפוקת הפחם במהלך הרבעון השלישי בעוד שתפוקת הנחושת ירדה ב-10%.

מניית בנק ICBC , המלווה הגדול ביותר בעולם, ריכזה עניין לאחר שאליאנס ואמריקן אקספרס הודיעו כי אין להן תוכניות מיידיות למכור את אחזקותיהן בבנק הסיני שצפויות לפקוע היום. אליאנס מחזיקה ב-3.22 מיליארד מניות בשווי 19.9 מיליארד דולר הונג קונג (2.57 מיליארד דולר) של ICBC ואמריקן אקספרס מחזיקה ב-638 מיליון מניות בשווי 3.95 מיליארד דולר הונג קונג.

מניות הכרייה והאנרגיה, BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין לאחר שהנפט חצה את רף 80 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

אקזיט מוצלח לקרן אינפיניטי בסין

Infinity I-China, הקרן הסינית-ישראלית הגדולה ביותר, והקרן המשותפת סין-ישראל השנייה של קבוצת אינפיניטי מיסודה של כלל תעשיות מקבוצת אידיבי , הודיעה היום על ביצוע אקזיט חלקי ומימוש חלק מהשקעתה בדיגיטל צ'יינה (DC קוד מניה: 861.HK) תמורת 85.1 מליון דולר הונג-קונג (כ-11 מליון דולר ארה"ב).

אינפיניטי מכרה בלוק מניות שנרכש לפי 2.43 דולר הונג קונג למניה בספטמבר 2008 תמורת 6.8 דולר הונג קונג למניה ובכך יצרה למשקיעיה רווח של יותר מפי 2.5 על השקעתם בתוך פחות משנה. אינפיניטי ממשיכה להחזיק עדיין במניות דיגיטל צ'יינה בשווי של 14 מליון דולר ארה"ב, כך ששווי השקעתה מגיע לכ- 25 מיליון דולר והרווח הכולל (ממומש ושאינו ממומש) מההשקעה מגיע לכ- 16 מיליון דולר ארה"ב.

"בתקופת המשבר חשבנו מחוץ לקופסא ולכן השקענו גם בחברה ציבורית. התוצאה היא שאנו מממשים היום בהצלחה חלק מההשקעה ומחזירים כסף למשקיעים וזאת בתוך תקופה קצרה", אמר אבי פישר, יו"ר משותף של הקרן והמשנה ליו"ר קבוצת אידיבי.