אקסלנס והפניקס רכשו מניות שיכון ובינוי

קבוצת דלק של יצחק תשובה הפכה לבעלת עניין בחברת שיכון ובינוי, באמצעות אחזקות החברות הבנות אקסלנס והפניקס

קבוצת דלק של יצחק תשובה הפכה לבעלת עניין בחברת שיכון ובינוי, באמצעות אחזקות החברות הבנות אקסלנס והפניקס. זאת, לאחר שבעלת השליטה בשיכון ובינוי, שרי אריסון, ביצעה מכירת מניות רחבת היקף לפני ימים ספורים.

תשובה מראה אמון

היום הודיעה חברת הנדל"ן והתשתיות של אריסון כי אחזקותיו של בית ההשקעות אקסלנס בה הגיעו ל-4.1%, וכי אחזקות חברת הביטוח הפניקס הגיעו ל-1.05%, לאחר שהשתיים רכשו יחד כ-8 מיליון מניות המהוות כ-2% מהון מניותיה של שיכון ובינוי.

חלק משמעותי מאחזקות השתיים בשיכון ובינוי נרכש בשבוע שעבר, כחלק מהליך מכירה מאסיבי, בהיקף של כ-200 מיליון שקל, שביצעה אריסון לכ-8% ממניות שיכון ובינוי שבידיה, אחזקות המסתכמות כיום בכ-50%.

מחיר מניית שיכון ובינוי עומד היום על כ-6.5 שקל, מחיר דומה למחיר המכירה משבוע שעבר, וזאת לאחר ששווייה זינק ב-200% מתחילת השנה.

תשובה כבר הראה את אמונו בפעילותה וביכולותיה של אריסון בעבר. השניים תכננו לפני כשנתיים, בתקופת הגאות בשוק ההון, פעילות משותפת בהודו באמצעות שיכון ובינוי ואלעד גרופ הפרטית של תשובה, בהשקעה ראשונית של כ-100 מיליון דולר. בסופו של דבר, פעילות זו לא הספיקה לצאת לפועל קודם המשבר, ששיבש לשני הטייקונים את התכניות.