קווין רוברטס: "באומן-בר לא בסדר העדיפויות שלי לקניית אקוויטי ב-2010"

נשיא רשת הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י בראיון בלעדי למגזין "פירמה": "אני חושב שלישראל לא אכפת מההתדמית שלה, כל הפוקוס שלכם הוא על שימור. אם הייתם רוצים לשנות את המותג שלכם - קודם צריך שיהיה לכם אכפת"

רשת הפרסום העולמית סאצ'י אנד סאצ'י לא תרכוש אקוויטי במשרד הפרסום הישראלי באומן-בר-ריבנאי ב-2010 - כך אומר נשיא הרשת, קווין רוברטס, בראיון בלעדי שהמתפרסם במגזין "פירמה" של "גלובס".

"את באומן-בר-ריבנאי אנחנו מכירים הרבה זמן ואוהבים, אבל כרגע, ישראל אינה ברשימת הבחירות האסטרטגיות שלי", אמר רוברטס. "חוץ מזה שהם לא פנו אליי! אפשר להגיד שאף אחד לא הזמין אותי... גם כדאי לקחת בחשבון שאם נקנה, נקנה רק רוב - לא מיעוט", הוא אומר.

* אם היית צריך לתת טיפ לישראל איך לטפל בתדמית שלה בעולם, מה היית אומר?

"אני חושב שלישראל לא אכפת מההתדמית שלה. לא אכפת לכם. אפשר לראות את זה לפי התנהגות הממשל והמנהיגים. לישראל אכפת רק מהשימור של ישראל. זה פוקוס חד-משמעי. אתם מוקפים בעוינות. לא נראה לי שאתם שמים על התדמית שלכם או מה שחושבים עליכם. כל התקציב שלכם והפוקוס שלכם הוא על שימור. אם הייתם רוצים לשנות את המותג שלכם - קודם צריך שיהיה לכם אכפת".

על המשבר הכלכלי אמר רוברטס כי הוא מאמין כי ב-2010 תהיה נפילה נוספת בעסקי הפרסום בעולם. "שם המשחק הוא לזכות בנתח שוק", אמר רוברטס, "ועולם של מלחמה על נתח שוק הוא קשה יותר. כדאי שתכין את עצמך להתלכלך. תלבש מדי יום אפוד חסין מפני כדורים, מפני שהכל יעוף לך ישר לפרצוף.

"הקטסטרופה הזו לעולם לא תיתן לדברים לחזור להיות כפי שהיו. צרכנים לא יוציאו כסף כמו שהוציאו פעם. הם לא טיפשים. הם יהיו זהירים. זה RESET מוחלט, לא סתם שינוי".

לגבי היקפי הפרסום באמצעי המדיה השונים אמר רוברטס, כי לדעתו "העיתונות תתכווץ ב-25%. תקציבים יירדו, ואנשים יעדיפו ללכת ל'מסכים'. הפכנו ל-'screenagers'. יש לך מחשב, טלוויזיה, נייד - ואתה לעולם לא מתנתק מהם.

"האינטרנט הוא לא מדיום אלא צורת חיים. הדרך שבה אנחנו פוגשים, משתפים פעולה. מערכות היחסים שלנו קורות שם. אי-אפשר לדבר על זה במושגי מדיה מסורתית, זה רק מראה כמה אנחנו לא בעניינים".

רוברטס מלא תשוקה לגבי נושא הקיימות ויצירת איזון חברתי בעולם. כשהוא נשאל מהו הדבר שהשפיע עליו הכי הרבה בשנה האחרונה, הוא אומר שנולדה לו נכדה, וזה גרם לו להסתכל על העולם בעיניים אחרות.

* בחירתו של אובמה לנשיא לא השפיעה עלייך?

"זה שאובמה נשיא? הייתי בסביבה כשג'ון קנדי היה נשיא, ובעיניי זה אותו דבר. הוא פשוט קנדי לא לבן. חלום צעיר וחדש, וזה אותו דבר. כמו שאומרים בסטארבקס - הוא 'סקיני בלאק לאטה'".