לראשונה: ה'פד' יפקח על שכר עובדי המגזר הפיננסי בארה"ב

הבנק המרכזי ינהיג מעין "תקרת שכר", כדי להבטיח שלא יילקחו סיכונים מיותרים - כאלה שתרמו למשבר הפיננסי ■ הבנק יוכל להטיל וטו על החלטות שכר שיסכנו את הבנק, המערכת הפיננסית והכלכלה

לראשונה בתולדותיו, הבנק המרכזי האמריקני שוקל להנהיג פיקוח ובקרה על השכר בבנקים בארה"ב. עפ"י ההצעה של ה'פד' שנחשפה היום (ה'), הבנק המרכזי יוכל להנהיג מעין "תקרת שכר" לבכירים בבנקים ולעובדים בבנק, כדי להבטיח שהבנקים לא יעודדו עובדים לקחת סיכונים מיותרים - כאלה שתרמו למשבר הפיננסי הנוכחי.

הבקרה של ה'פד' תכלול לא רק מוסדות פיננסיים שזכו לסיוע ממשלתי, אלא גם אלפי בנקים ומוסדות שלא נכללו בחבילות החילוץ והסיוע. הפדרל ריזרב לא יגדיר סכום מסוים שמעליו השכר נחשב למוגזם, אלא יפקח על מדיניות השכר בבנקים ויוכל להטיל וטו כל החלטות ספציפיות שיתקבלו במונחי שכר, שעלולות להוות סיכון למוסד עצמו, למערכת הפיננסית בארה"ב ולכלכלה האמריקנית.

במהלך הזה, הפדרל ריזרב מגיב לקיתונות הביקרות שספג, על כך שלא סיפק בקרה מספקת על המגזר הפיננסי ומדיניות מתן ההלוואות והבונוסים, שתרמו רבות למשבר הנוכחי. מטרתו של הבנק המרכזי היא לוודא כי מדיניות השכר בבנקים לא תעודד עובדים לקחת סיכונים מיותרים ולהזיק בכך לבנק.

"מטרתנו היא לגרום לכך שהשכר במגזר הפיננסי ישקף עמידה ביעדים והישגים ארוכי טווח ומבוססי תוצאות, ולא יוביל למהלכים לא רצויים ע"י עובדי ובכירי המגזר", אמר יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי.