מהומות בהר הבית; המפכ"ל: ננהג ביד קשה נגד המסיתים

(עדכון) - עשרות צעירים יידו אבנים לעבר שוטרי מחוז ירושלים שהגיעו הבוקר למתחם הר הבית ■ בתום התפרעויות קשות סגרה המשטרה את ההר למתפללים ולתיירים, למעט קבוצת של כ-100 ערבים שהתבצרו באחד המסגדים

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, יוצא נגד ההסתה שגרמה היום (א') להערכתו לחידוש המהומות הבוקר בהר הבית, לאחר תקופה של שקט יחסי. בהערכת מצב שקיים המפכ"ל עם העיתונאים הוא קורא לנהוג ביד קשה נגד המסיתים - הן מהתנועה האיסלמית והן מצד הארגונים היהודיים - שקראו לעלות ולהגן על הר הבית.

החל משעות הבוקר יידו פלסטינים ופעילי התנועה האיסלמית אבנים לעבר כוח של שוטרים בהר הבית. 4 שוטרים נפצעו קל בתקריות ושוטר נוסף פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. השוטרים עצרו 18 מתפרעים, בהם בכיר מהפלג הצפוני של התנועה האיסלמית.

"אני מזהה במהלך היום תנועות גדולות של ערבים ממזרח ירושלים ושל ערביי ישראל שהגיעו בעידוד קריאות מצד אנשי התנועה האיסלמית בפלג הצפוני", אמר המפכ"ל. "אני קורא לשמור על איפוק ושקט ולא להתסיס את תושבי מדינת ישראל וכמובן את ערביי ישראל".

קבוצת צעירים ערבים התבצרו באחד המסגדים

"משטרת ישראל ומחוז ירושלים ינהגו ביד קשה כנגד כלפי מפירי הסדר שנמצאים כרגע בהר הבית". החל משעות הצהריים, נסגר הר הבית לכניסת מתפללים, ואלו שכבר היו ברחבת ההר פונו, למעט קבוצה של מאה צעירים שהסתגרו באחד המסגדים.

"המשטרה לא נכנסה לתוך המסגד ואין לה כוונה לעשות זאת בשלב זה", ציין המפכ"ל וקרא למתבצרים להתפנות. "המדיניות של משטרת ישראל ושל המדינה היא לאפשר גישה להר הבית לכל המתפללים, מוסלמים ויהודים".

כתבי אישום יוגשו נגד המסיתים

המפכ"ל ציין כי המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים כדי לאפשר גם לתיירים להיכנס למתחם לאור הצפי להפרות הסדר, והכוח הגיב בהתאם. בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד המסיתים, אשר חלקם מוכרים למשטרה מההתפרעויות שחלו בהר בחג הסוכות.

כאמור, במהלך התפרעויות עצרו השוטרים את המסיתים, ובהם שני בכירים בתנועה האיסלמית. בעיר העתיקה נעצר עלי אבו-שייחה, מספר שלוש בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית לאחר שלטענת המשטרה הוא הפר את הסדר והסית את התושבים לצאת ולהפגין. נוסף לאבו שייחה, עצרו השוטרים את חאתם עבד אל כאדר עיד, מחזיק תיק ירושלים ברשות הפלסטינית בחשד להסתה.