פרשת מוני פנאן: חוקרי מס הכנסה פשטו על משרדי מכבי תל-אביב בכדורסל

גלובס tv (עדכון) - עפ"י החשד, שחקנים ממכבי תל-אביב וגורמים נוספים העבירו כסף לידי פנאן ז"ל, וזה השקיע אותם באמצעות הברוקר ניק לוין ■ הנקודה שתיבדק ברשות המסים היא שלא שולם מס על הרווחים מההשקעות

חוקרי משרד פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המסים הגיעו היום (א') למשרדי מכבי תל-אביב ברחוב הירקון בתל-אביב ואספו מסמכים. בשלב זה מזומנים לחקירה בעלי תפקידים בקבוצה.

יש להניח כי בשלבים מאוחרים יותר ייחקרו בכירים בקבוצה וכן מספר שחקנים.

לדברי רו"ח עופר אלקלעי, המתמחה בחשבונאות חקירתית, העובדה שרשות המסים נמנעה מלפתוח בחקירה מיד לאחר פרסום דבר ההתאבדות של מוני פנאן יוצרת כעת קושי מהותי למצוא עדויות אפקטיביות.

לדבריו, על הרשות היה לפנות מיד לבית המשפט בכדי לקבל צו שמאפשר לה לתפוס מסמכים וכן חומר האגור במחשב. "אם הרשות לא תאתר תשדורות של אי-מיילים או חומר כתוב אחר המפליל את המעורבים - הרי שעל פניו סיכוייה להצליח לגבש ראיות כנגד המעורבים הוא קטן מאוד", אומר אלקלעי.

מוקדם יותר היום הגיעו גורמים ממכבי תל-אביב לחקירה ברשות המסים, במסגרת החקירה שמקיימת הרשות בפרשת מעטפות הכסף ומוני פנאן ז"ל.

הרשות ביצעה תשאול של הגורמים הרלוונטיים, בכדי לקבל מידע על פרשת מעטפות הכסף. על-פי החשד, שחקנים מקבוצת מכבי תל-אביב וגורמים נוספים העבירו כסף לידי פנאן ז"ל, וזה השקיע אותם באמצעות הברוקר ניק לוין מאנגליה.

גורמים ברשות אמרו היום כי בשלב זה עדיין הכל מעורפל: לא ברור כיצד השקיעו המשקיעים את הכסף, שכן אם הכסף הושקע בבורסה - מתבצע ניכוי מס במקור אוטומטי.

הנקודה שתיבדק ברשות המסים הינה שלא שולם מס על הרווחים מההשקעות. כפי הנראה, הרווחים מההשקעות הועברו לשחקנים ולמשקיעים האחרים, במזומן בתוך מעטפות.

כפי הנראה, במסגרת החקירה צפויים להיחקר גם אישים בכירים. גורמים ברשות המסים הזכירו שוב כי מידע בנושא הגיע כבר לפני מספר חודשים לידי מנהל אגף מודיעין בכיר ברשות המסים, מישאל כהן, והמידע לא התפתח לכדי חקירה פלילית.

עוד נודע כי היום צפויים להיחקר גורמים נוספים מלבד מנהל המשק של הקבוצה, עמי ביטון. בכוונת חוקרי הרשות להתחקות אחר חשבונות המשקיעים. על-פי מה שנראה כרגע, מדובר בחשבונות בחו"ל.

כמו כן, ההערכה היא כרגע כי כספם של המשקיעים הועבר לכאורה בידי פנאן ללוין, שהשקיע אותם בחו"ל. לוין לכאורה העביר את התשואה שהבטיח לפנאן, וזה העביר אותה למשקיעים במזומן, מבלי שהיה כל דיווח וממילא לכן לא שולם על הרווחים מס.

ההערכה היא גם כי הרווחים למשקיעים הועברו במעטפות הכסף ב"מנות" קטנות, מה שמקשה עוד יותר את ההתחקות אחר מסלול הכסף וזהות המשקיעים.