בכירים בליכוד במגעים עם האופוזיציה לשינוי שיטת הממשל

לפי שעה קיימים חילוקי דעות באשר לשיטה העדיפה, כאשר על הפרק שתי חלופות עיקריות: האחת היא הכנסת שינויים בשיטה הפרלמנטארית הנוכחית, באופן שיחזק את ראש הממשלה, והשיטה השנייה היא גרסה מאוזנת של הממשל הנשיאותי

בכירים בליכוד מקיימים באחרונה מגעים עם גורמים עם האופוזיציה במטרה להגיע לנוסח מוסכם של שינוי שיטת הממשל - כך נודע ל"גלובס". בפגישות, שמתקיימות בתיווך אנשי הפורום לייצוב הממשל שבין חבריו איש העסקים מיכאל שטראוס, איזי בורוביץ ועמוס שפירא - לוקחים חלק שרים בכירים בליכוד ובהם המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים בוגי יעלון, שר המשפטים יעקב נאמן והשרים מיכאל איתן ויוסי פלד.

בחודשים האחרונים קיימו חברי ועדת ההיגוי של הפורום סדרת פגישות עם שרי הממשלה וראשי המפלגות במטרה להפעיל לחץ ולקדם גיבוש הצעת חוק מוסכמת לשינוי שיטת הממשל כבר במהלך השנה הקרובה. מדיווח ששלח לאחרונה מנכ"ל הפורום לייצוב הממשל, יובל ליפקין, לאנשי העסקים ואקדמיה המעורבים בשיחות, עולה כי הן מתקדמות לקראת הצעת חוק מוסכמת.

לפי שעה קיימים חילוקי דעות באשר לשיטה העדיפה, כאשר על הפרק שתי חלופות עיקריות: האחת היא הכנסת שינויים בשיטה הפרלמנטארית הנוכחית, באופן שיחזק את ראש הממשלה, והשיטה השנייה היא גרסה מאוזנת של הממשל הנשיאותי.