חכמי עוזב את כלל פיננסים, ברונשטיין - את פועלים שוקי הון

את חכמי יחליף גיא שיקר, המשמש כיום כמנהל צוות משווקי הבנקים של כלל פיננסים ■ יחליף את ברונשטיין המשנה למנכ"ל החברה, אמיר אביב

כפי שפורסם ב"גלובס" ולאחר תקופה ארוכה של שמועות, גיא חכמי, מנכ"ל הקרנות של כלל פיננסים, יעזוב את תפקידו. זוהי אינה החלטתו הראשונה של מנכ"ל בית ההשקעות החדש, טל רז, שעשוי לבצע שינויים פרסונליים נוספים בהנהלה.

עזיבתו של חכמי, 35, באה כאמור לאחר תקופה ארוכה של שמועות, שהוכחשו פעמים רבות על ידי מנכ"ל כלל פיננסים הקודם, שוקי אברמוביץ'. אולם מצבה המידרדר של חברת הקרנות לא הותיר לרז ברירה. רק בתחילת השנה עמד היקף נכסי הקרנות על קרוב ל-11 מיליארד שקל והיא הייתה השחקן השלישי בגודלו בענף. אולם בעקבות מפדיונות נמשכים החברה הידרדרה למקום השישי בענף, עם כ-9 מיליארד שקל.

אך לא רק היקף הנכסים מטריד את רז, איש כספים לשעבר. בית ההשקעות שקיבל לניהולו המשיך להפסיד גם השנה, בעוד בתי השקעות אחרים התייצבו והציגו רווחים נאים. אחת הסיבות היא האסטרטגיה של ההנהלה הקודמת, שהעדיפה נתח שוק על פני רווחיות. כלל פיננסים אמנם הייתה אחת השחקניות הגדולות בקרנות הכספיות והיא השחקנית הגדולה בקרנות המחקות, אולם קרנות אלה לא גבו דמי ניהול כלל. ולכן עם כניסתו של רז לתפקיד, הוא מיד הורה להעלות את דמי הניהול בקרנות המחקות.

את חכמי יחליף גיא שיקר, המשמש כיום כמנהל צוות משווקי הבנקים של כלל פיננסים. כן מונה עדי גוברמן ליו"ר חברת הקרנות והוא יעמוד גם בראש וועדת ההשקעות של הקרנות. גוברמן מחליף את פרופ' אהרון (רוני) עופר, אשר כיהן כדירקטור וכיו"ר ועדת ההשקעות, ולבקשת רז ימשיך לכהן כדירקטור.

בתוך כך, ניר ברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, הודיע היום על עזיבת החברה. כפי שדיווחנו ביולי, מחליף אותו אמיר אביב המשנה למנכ"ל החברה. לפני שהצטרף אביב, 38, לפועלים שוקי הון עבד במחלקת המיזוגים והרכישות של גולדמן זאקס בלונדון, וקודם לכן כיהן כסמנכ"ל מימון חברות בתמיר פישמן.