טיפול 10,000

המבחן של הדאו הוא פשוט מבחן הפריצה של 10,000 כלפי מעלה

שבוע קצת קשה חלף בכל הקשרו לניתוח הטכני של מדדי ניו יורק. קחו למשל את מדד הנאסד"ק. ביום חמישי הוא פתח בירידה וסגר בעלייה. ביום שישי הוא פתח בעלייה וסגר בירידה. גם יום רביעי היה תנודתי. כל זה עדיין בתוך המסלול של מגמת עלייה ארוכת טווח ובסך הכל בתנודתיות סבירה.

אבל, כשמדובר במניות, התנודתיות הזו הורגת הרבה ניסיונות לתפוס כיוון, למעט אם יושבים על המסך באופן קבוע. אם לא, אפשר לחטוף מכות לא פשוטות של ירידה, במסגרת מגמת העלייה ארוכת הטווח, במניות התנודתיות יותר ובאלו שכבר עלו הרבה מהשפל. הדבר בא לידי ביטוי, פעמים רבות, בתיק קניון המניות.

הקרב ה"מתוקשר" ביותר הוא הקרב של דאו ג'ונס על רמת ה-10,000. הדאו, שהיה מדד חלש, בחודשים האחרונים, בהשוואה ל-S&P500 והנאסד"ק, מתחזק בהשוואה אליהם על רקע הקרב הזה. צריך לזכור שזו לא ההתמודדות הראשונה, מלמעלה ומלמטה, סביב רמת ה-10,000 והדרמטיות פוחתת בכל ניסיון. אבל, עדיין, 10,000 זה מספר חזק ופסיכולוגית הוא כנראה משפיע. האם הדאו ייקח הובלה שורית אל תוך סוף השנה, לפני אפקט ינואר של המניות הקטנות?

האינדיקטורים הטכניים של הדאו, ושל ה-S&P500 והנאסד"ק, מצביעים דווקא לכיוון ירידה. מה שיכול לשנות את התמונה היא העובדה שהחודשים נובמבר-דצמבר-ינואר נחשבים חודשים טובים בוול סטריט והשנה "מתבקש" סיום חיובי.

מכיוון שעליית השוק עד כה שברה ממילא כמה כללי משמעת ביחס לאינדיקטורים, כללים שאם היינו נשמעים להם היינו מחמיצים את העלייה, אפשר וגם הפעם זה יקרה והמומנטום החזק של התיקון למעלה ימשיך את התבנית השורית שעל הגרפים. המבחן של הדאו הוא פשוט מבחן הפריצה של 10,000 כלפי מעלה. מהלך מעל 10,110 יאשר פריצה כזו ואת המשך מגמת העלייה. מהלך מתחת ל-9,900 ילמד שהדשדוש הופך לתיקון למטה.

סקטורים וענפים חזקים/חלשים בהשוואה ל-S&P500:

חזקים: הימורים, תחבורה, טכנולוגיה, אנרגיה סולרית (יכול להתחזק), חקלאות, אנרגיה אטומית, ציוד לתעשיית האנרגיה, אנרגיה, תעשיה, מתכות וכריה, קמעונות.

חלשים: ביוטכנולוגיה, תעופה והגנה, תשתיות, תקשורת, בריאות