קמהדע תשווק בברזיל תרופה עם מכירות של יותר ממיליון דולר

קיבלה אישור מרשות הבריאות הלאומית של ברזיל לשיווק תרופת ה-AAT בעירוי של החברה לטיפול בנפחת תורשתית (מחלת ריאות גנטית) ■ התקשרה עם מפיץ אמריקני שהתחייב למכירות ראשונות בהיקף של 15 מיליון דולר

חברת קמהדע הודיעה היום (ג') לבורסה, כי קיבלה אישור מרשות הבריאות הלאומית של ברזיל (ANVISA) לשיווק תרופת ה-AAT בעירוי של החברה לטיפול בנפחת תורשתית (מחלת ריאות גנטית), וכי היא יכולה להתחיל במכירות בברזיל באמצעות מפיץ מקומי. להערכת קמהדע, מכירות התרופה בברזיל עשויות להסתכם ביותר ממיליון דולר כבר במהלך 2010.

קמהדע מציינת כי שוק היעד המרכזי למכירת התרופה הוא השוק האמריקני, ולהערכתה, במהלך המחצית השנייה של 2010 היא תוכל להתחיל במכירתה בשוק זה, על בסיס אישור מינהל המזון והתרופות ה-FDA הצפוי להתקבל ברבעון השני של 2010.

לשם כך, קמהדע התקשרה לאחרונה בהסכם אסטרטגי עם מפיץ אמריקני גדול, שהתחייב למכירות ראשונות בהיקף מינימאלי של 15 מיליון דולר. קמהדע והמפיץ האמריקני מעריכים כי המכירות הצפויות יהיו גבוהות יותר, ועשויות להגיע בהמשך לעשרות מיליוני דולרים בשנה. בנוסף לשווקים בארה"ב וברזיל, ממשיכה קמהדע בתהליכים לרישום התרופה גם במדינות נוספות בעולם.

נזכיר, כי קמהדע, העוסקת בפיתוח מוצרים לטיפול במחלות נשימתיות ומחלות ריאה, הודיעה לאחרונה כי תפעל לגייס 135 מיליון שקל באג"ח ובהנפקת זכויות, כדי להחליף חוב קודם, וכן כחלק מהיערכותה לכניסה לשוק עם תרופת ה-AAT, הטיפול שלה לנפחת תורשתית.

מניית קמהדע עלתה אחרי פרסום ההודעה ב-4%, ולאחר מכן ההתחזקות שלה התמתנה והיא מוסיפה נכון לזמן כתיבת שורות אלו 3.2% בבורסה בת"א.