ועדת הכלכלה: פרסום מכרז ערוץ 10 נדחה ל-25 בנובמבר

עפ"י ההחלטה גם תאריך זה הוא גמיש, ודחייתו תתאפשר "בהתאם לנסיבות" ■ דחיית המכרז תאפשר להשלים הליך חקיקה להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, ואם יצלח ההליך - המכרז יבוטל

המכרז החדש למציאת מפעיל חדש לערוץ 10 נדחה ל-25 בנובמבר - כך קבעה הבוקר (ג') ועדת הכלכלה של הכנסת. דחיית המכרז תאפשר להשלים הליך חקיקה להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, ואם יצלח ההליך - המכרז יבוטל.

להחלטה על דחיית המכרז קדם איחוד כוחות רב-סיעתי של פוליטיקאים, שמאמציהם לבטל לחלוטין את החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לצאת למכרז נשאה הבוקר פרי.

על-פי החלטת ועדת הכלכלה, מועד פרסום המכרז אינו סגור סופית, והוא בבחינת מועד זמני - כזה שדחייתו תתאפשר בהתאם לנסיבות. מדובר כאמור במאמץ פרלמנטרי משותף, בו לקחו חלק יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס, ח"כ כרמל שאמה, ח"כ נחמן שי, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התקשורת משה כחלון.

כזכור, אתמול (ב') הגיש כחלון תיקון לתקנות הרשות השנייה בנוגע להארכת תקופת הזיכיון. התקנות החדשות מאפשרות את הארכת הזיכיון של ערוץ 10 עד להסדרת חקיקה חדשה בנושא. על-פי כחלון, העילה להגשת התקנות היא לאפשר חקיקה ממשלתית מטעמו ומטעם שטייניץ המאפשרת את הארכת זיכיונו של ערוץ 10, תוך יישום הסיכומים אליהם הגיעו במשותף עם הרשות השנייה במשא-ומתן בניסיון להגיע להסדר עם ערוץ 10. כזכור, משא-ומתן זה נכשל מאחר שערוץ 10 והרשות השנייה לא הגיעו לעמק השווה באשר לחובות וערבויות כספיות שונות, בהם גם ההשקעה בתחום הקולנוע.

ממתינים לחקיקה

הצעת החוק הממשלתית טרם נכתבה, ובמשרד התקשורת מעריכים כי הדבר ייקח בין שבועיים לשלושה. הצעת החוק הממשלתית תוגש בנוסף להצעת החוק הפרטית שהגישו חברי הכנסת שאמה ושי, אשר תובא מחר (ד') להצבעה טרומית בכנסת.

במקרה שהליך החקיקה של הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 לא יצלח, ואם התאריך החדש לפרסום המכרז שנקבע הבוקר לא יידחה - רק באוגוסט 2010 יעלה לאוויר מפעיל חדש לערוץ 10. מדובר בלוח זמנים של חודש מפרסום המכרז עד סיום שלב הגשת המועמדויות, 3 חודשי בחינת המועמדים עד מועד פרסום התוצאות, ו-3 חודשים נוספים עד למועד העלייה לאוויר של המפעיל החדש לערוץ.