שופט הכדורסל סמי בכר במכתב ל"הארץ": "לא היה לי קשר עם מוני פנאן"

לפני כשבוע פורסמה ב"הארץ" ידיעה הקושרת את בכר לפרשת מוני פנאן ■ במכתב התראה ששלח בכר לעיתון בתגובה לפרסום הוא טוען כי מעולם לא השקיע כספים אצל פנאן - ומאיים בתביעת דיבה בסך מיליון שקל

"מעולם לא היה לי כל קשר עם מוני פנאן ז"ל או כל גורם אחר, ובוודאי שלא השקעתי כספים - לא אצל פנאן ולא אצל כל גורם אחר" - כך טוען שופט הכדורסל הבינלאומי סמי בכר בתגובה לפרסום בעיתון "הארץ". בכר מאיים לתבוע את העיתון אם לא תפורסם התנצלות בנושא.

לפני כשבוע פורסמה בעמוד הראשי של "הארץ" ידיעה מאת הכתב אורי בלאו, שכותרתה: "למשטרה מידע על מעורבות שופט כדורסל בכיר בהשקעות אצל פנאן". לידיעה התלווה צילום גדול של סמי בכר, ונאמר בה כי לפני כשנתיים נפגש יו"ר קבוצת הפועל ירושלים, דני קליין, עם גורם בכיר ביחידה הארצית לחקירות הונאה, והעביר לו פרטים בדבר מעורבותם לכאורה של שופטי כדורסל בהשקעות שונות.

מס הכנסה נכנס לתמונה

לפי הפרסום, הפגישה התקיימה זמן לא רב אחרי משחק הגמר בין מכבי תל-אביב והפועל ירושלים. במשחק, ששפט בו סמי בכר, הובילה הפועל, אך דקות ספורות לפני סיומו שרק בכר שריקה שנויה במחלוקת לעבירה נגד קפטן הפועל, מאיר טפירו, שהוצא מהמשחק. בסופו של דבר זכתה מכבי בניצחון דחוק, ובכר ספג ביקורת רבה על החלטתו.

עוד נאמר בידיעה כי לאחר שבדיקת המשטרה במישור הפלילי לא העלתה דבר, נכנס מס הכנסה לתמונה ובחן האם במישור האזרחי כל המשקיעים לכאורה אצל פנאן דיווחו למדינה על הכנסותיהם מההשקעה. בין האישים שנתוניהם נבדקו היה גם סמי בכר.

במכתב התראה לפני תביעה ששיגר בכר ל"הארץ", באמצעות עו"ד יורם מושקט, נכתב כיר אם העיתון לא יתנצל בתוך 24 שעות, בכר יגיש נגדו תביעת דיבה בסך מיליון שקל.

השבוע חתמו כל שופטי ליגת העל בכדורסל וכל בעלי התפקידים באיגוד הכדורסל, מיוזמתם, על תצהיר שלפיו הם מתחייבים כי לא היה להם קשר להשקעות בפרשת מוני פנאן - וזאת בעקבות הפרסומים שלפיהם גם שופטי כדורסל השקיעו אצל פנאן.