הכנסת אישרה הצעק חוק להחמרת הענישה על עבירות גניבה

כך דווח בגלי צה"ל ■ עפ"י הצעת החוק שאושרה בקריאה שנייה ושלישית, אדם שיורשע בגניבת פריט בשווי מעל חצי מיליון שקל יישלח לעד 7 שנות מאסר

ההצהרות התקיפות של חברי הכנסת על חשיבות המאבק בפשיעה עברו אתמול (ב') במבחן ההצבעה. ברוב של 67 תומכים מול 6 מתנגדים אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתחמיר את הענישה במספר עבירות של גניבה - כך דווח בגלי צה"ל.

כך, למשל, הצעת החוק קובעת עונש חמור במיוחד על גניבה של פריט בשווי למעלה מ-500 אלף שקל. דינו של אדם שיורשע בעבירה מסוג זה יהיה 7 שנות מאסר.

לדברי יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם, החוק החדש יקדם את השמירה על ביטחון האזרח: "הגיע הזמן שעבריינים יידעו שכאשר חקלאי מכלה את ימיו ואת לילותיו ואחר-כך באים וגונבים לו את העדר - צריך לשלם כאילו זו גניבה שפוגעת במרקם החיים שלו".

4 שנות מאסר לגניבה ב"נסיבות מיוחדות"

הצעת החוק החדשה קובעת כי עונשו של אדם שיורשע בגניבה ב"נסיבות מיוחדות" יהיה 4 שנות מאסר. נסיבות מיוחדות יהיו גניבה של חלק מקווי תשתיות, גניבת כלים ותוצרת חקלאית המשמשים לפרנסתו של אדם, וכן גניבת פריטים בעלי ערך תרבותי, היסטורי ואומנותי.

עו"ד רחל תורן, סניגורית פלילית ויו"ר הפורום למשפט פלילי בלשכת עורכי הדין, אומרת כי החמרת הענישה בחקיקה אין משמעותה שבתי המשפט יגזרו עונשים כבדים יותר על נאשמים. "רמת הענישה שמטילים בתי המשפט היא שונה מאוד מזו שמופיעה בספר החוקים", היא אומרת.

בכנסת מבטיחים כי הצעת החוק הזו היא רק החוליה הראשונה בשרשרת של הצעות חוק שנועדו להילחם בפשיעה ובאלימות. בקנה כבר מחכות הצעות חוק בנוגע לשימוש באלכוהול על-ידי קטינים ואחזקת כלי נשק.