קטיושה נחתה בגליל העליון; בלבנון מדווחים על תקיפות ח"א

לאחר תקופה של שקט יחסי בצפון, נורתה הערב קטיושה מדרום לבנון לעבר ישראל ■ הטיל נפל בשטח פתוח באזור המטעים בקריית שמונה ■ אין נפגעים ולא נגרם נזק

המתיחות חוזרת לצפון: לפני זמן קצר נחתה קטיושה בגליל העליון - לא ידוע על נפגעים. אזרחים דיווחו על רעש חזק.

מפרטים ראשונים עולה, כי ככל הנראה, בסמוך לשעה 19:15, שוגרה קטיושה בודדה מדרום לבנון - כנראה מאזור הר דב. הקטיושה נחתה, ככל הנראה, באיזור המטעים בסמוך לעיר קריית שמונה. לא דווח על נפגעים בנפש וברכוש. כוחות מד"א ומשטרה סורקים את האיזור במטרה לאשש כי אכן מדובר בטיל.

כלי תקשורת לבנוניים מדווחים על ירי של חיל האוויר הישראלי בדרום לבנון כתגובה לאירוע.

שום ארגון לא לקח עדיין אחריות לתקרית. ייתכן ועיתוי הירי קשור לעובדה, כי היום זהו יום השנה ה-14, לחיסולו של פתחי שקאקי, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, על ידי ישראל. שקאקי חוסל על ידי שני סוכני מוסד מחוץ למלונו במלטה.

לפני חודש וחצי: שתי קטיושות

לפני כחודש וחצי נשמעו הדי פיצוצים באזור נהריה והגליל המערבי, ובמוקדי החירום באזור התקבלו דיווחים רבים של תושבים מודאגים על קולות נפץ. לאחר דקות ספורות התברר כי מדובר בירי של שתי רקטות קטיושות. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לעמוד חשמל.

אחת הקטיושות נפלה בכניסה לאחד הקיבוצים מצפון לנהריה. במזל איש לא היה במקום. התושבים התלוננו כי לא נשמעה אזעקה באזור לפני הנפילה. "איך זה יכול להיות כזה דבר?", התרעמה אחת מהן. "עם כל ניסיון העבר, חייבים היו להזהיר אותנו קודם לכן. בנס אף אחד לא נפגע".

גם ראש עיריית נהריה, ג'קי סבג, התקשה להירגע. "אני שואל את הצבא האם אנחנו הפכנו לתחנת ניסיונות", הוא מוחה. "מחיר חייהם של תושבי נהריה הוא יקר. העניין מתחיל לחזור על עצמו. צריך לתת לנו תשובות".