זירת המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.507% ל-3.764 שקלים

האירו היציג התחזק ב-0.385% ל-5.55 שקלים ■ האירו מתחזק ב-0.6% כנגד הדולר על רקע נתוני הצמיחה בארה"ב ■ דרור זק"ש מהבנק הבינלאומי: "אנו עדיין לא רואים פעילות יוצאת דופן של המשקיעים המקומיים והזרים"

הדולר המשיך להתחזק גם היום (ה') מול השקל, עם כי מגמת ההתחזקות נחלשה לאחר שבעולם הוא רושם ירידות מול המטבעות המובילים, בעיקר לאחר שפורסם נתון התמ"ג שהצביע על יציאה של ארה"ב מהמיתון לאחר כשנה ומעבר לצמיחה של 3.5% ברבעון השלישי. הצפי בוול סטריט בעקבות הנתון הוא לעליות, ושוב עובדת הקורלציה במסגרתה עלייה של השוק מחלישה את הדולר.

עם קביעת השערים היציגים התחזק הדולר ב-0.507% כנגד השקל ונקבע ב-3.764 שקלים. האירו היציג התחזק ב-0.385% ונקבע ב-5.55 שקלים. בעולם מתחזק האירו כנגד הדולר ב-0.57% ונסחר ב-1.478 דולר לאירו.

"השקל מגיב כמעט אחד לאחד לקורה בשוק המט"ח העולמי בימים האחרונים; אם האירו נחלש בכ-2% כנגד הדולר בעולם מרמות של 1.5 דולר לרמות של 1.47 דולר, זו היתה גם מידת ההחלשות שנרשמה בשקל כנגד סל המטבעות המובילים", אומר ל"גלובס" דרור זק"ש, מנהל חדר העסקאות במט"ח של הבנק הבינלאומי. "אנו עדיין לא רואים פעילות יוצאת דופן של המשקיעים המקומיים והזרים. התזוזה שהיתה היא התאמה של השוק המקומי לקורה בזירה העולמית, בה עדיין לא מדובר על שינוי מגמה אלא על מימוש רווחים לאחר העליות החדות שאפיינו את האירו בתקופה האחרונה".

זק"ש מציין כי נקודות התמיכה החשובות כרגע בצמד אירו-דולר הן 1.465 ד' לאירו וחשובה עוד יותר היא הרמה 1.445 ד' לאירו, ואומר כי שבירה של רמות אלו תאותת על שינוי במגמה.

מרשל גיטלר, האסטרטג הראשי של דויטשה בנק אומר כי עם הורדת הריביות וההתאוששות בשווקים חוזרות גם ההזדמנויות בעסקאות ה-Carry Trade. "אנחנו ממליצים על שלושה סוגים של עסקאות Carry Trade", מציין גיטלר, "הראשון הוא השקעה במטבעות במדינות עתירות סחורות, בשל ההתאוששות בביקושים הגלובליים שצפויה להזניק את הייצוא של המדינות הללו, לשפר את תנאי הסחר שלהן, ולעודד את הבנקים המרכזיים שלהן להדק את הריביות מוקדם יחסית. הסוג השני הוא מטבעות של השווקים המתעוררים, בהם הכלכלות מתאוששות בעקביות והריביות הנומינליות נותרות גבוהות. והסוג השלישי הוא מטבעות אסייתיים, שם מצפה גיטלר לשינוי במדיניות ההתערבות במטבעות, שיוביל להתחזקות שלהם".

[לאתר המט"ח]