קרדן NV תתמקד בחו"ל: תציע למכירה 55% מקרדן ישראל

החברה החליטה לפעול לבצוע הצעת המכר של החברה הבת לבעלי מניותיה בלבד כאשר גם בעלי השליטה בחברה צפויים להשתתף בה ■ החברה מתכוונת להשלים את המהלך עד סוף שנת 2009 ■ התמורה הצפויה כ-385 מ' ש'

דירקטוריון קבוצת קרדן אן.וי. החליט לפעול לביצוע מהלך, לפיו תציע לבעלי מניותיה לרכוש ממנה במזומן כ-55% ממניות קרדן ישראל , בהן היא מחזיקה בכ-74%. מהלך זה צפוי להזרים לקופתה של החברה סך של כ-385 מיליון שקל, על פי שוויה של קרדן ישראל היום בשוק.

החברה מתכוונת לבצע את המהלך עד סוף שנת 2009 באמצעות הצעת מכר של המניות המוצעות כך שכל בעל מניות יהיה זכאי לרכוש מניות של קרדן ישראל, פרו ראטה (בהתאם לחלקו היחסי) להחזקותיו במניות החברה וזאת במחיר קרוב למחיר השוק של קרדן ישראל בבורסה במועד הצעת המכר. נציין כי גם בעלי השליטה,יוסף גרינפלד, אבי שנור ואיתן רכטר(המשמש גם כמנכ"ל קרדן ישראל) שלהם החזקה של 45% בקרדן NV צפויים לקחת חלק בהצעת המכר.

רכטר אמר היום ל"גלובס": "המהלך אשר יפריד בין קרדן ישראל לקרדן NV יאפשר לקרדן ישראל להתפתח במגזרים בהם היא לא פעלה עד כה מאחר ולא עלו בקנה אחד עם פעילותה של קרדן NV".

מספר גורמים הביאו את דירקטוריון קרדן NV להחליט את ההחלטה, ובראשן הרצון של קרדן NV להתמקד במגזרי הפעילות בהן היא מתמחה (פיתוח נדל"ן, שירותים פיננסים ותשתיות) בשווקים המתעוררים במרכז ומזרח אירופה ובמזרח אסיה. גם משקיעים בינ"ל המלווים את הקבוצה המליצו לה להתמקד בתחומים אלו, תוך שהם סבורים כי הפעילות הישראלית אינה חלק מאסטרטגיית המיקוד של החברה וכי לא קיים מתאם בין הפעילות הישראלית לפעילות הבינ"ל של הקבוצה".

סיבה נוספת היא הגידול בהון העצמי שיחול בקרדן NV עם מכירת המניות המוצעות, צפויה החברה לחדול משליטה בקרדן ישראל. בעקבות כך, צפוי גידול בהון העצמי של החברה כתוצאה ממכירת מניות קרדן ישראל ומהפשרת "הון עצמי רדום" בגין מניות החברה המוחזקות ע"י קרדן ישראל כיום. כמובן שמהלך זה גם יתרום להגדלת הנזילות של קרדן NV ויתרום לגידול ביתרות המזומנים שלה.

החברה מציינת כי ביצוע המהלך יחייב פרסום תשקיף בהולנד ופרסום דו"ח הצעת מדף בישראל. עוד מציינת החברה בהודעתה לבורסה כי הנהלת החברה תשקול בעתיד את מימוש ייתרת החזקותיה שיהיו כ-19% בקרדן ישראל.

רק אתמול דווח כי חברת תהל המתמחה בתשתיות מים ברחבי העולם גם היא מקבוצת קרדן אן.וי החלה בתהליך גיוס הון בהנפקה פרטית בהיקף של עד 70 מיליון אירו באמצעות הכנסת משקיע שיהיה בעל מניות מיעוט.