הוועדים למען צים: "נעצור את אספקת הדלק לבתי הזיקוק"

יו"ר איגוד קציני הים על המלצת פועלים סהר: "זו יותר נקמה מאשר חוות דעת מקצועית" ■ הוועדים ביקשו את התערבותו האישית של עופר עיני

יו"ר ועד עובדי צים, אבי שטרית, ויו"ר איגוד קציני הים, אבי לוי, נערכים למלחמה של ממש במקרה שבעלי המניות של החברה לישראל יחליטו ביום א' הקרוב להתנגד להזרמת ההון לצים.

"הנתבים בנמלי הים שייכים לאיגוד שלי, ואם נצטרך לא נהסס לעצור את אספקת הדלק לבתי הזיקוק", מאיים לוי בשיחה עם "גלובס". גם אבי שטרית מוסיף איום משלו: "כל מה שיעזור לנו אנחנו נעשה, כולל עצירת המטענים של משרדי הממשלה - בהם גם מטענים של מערכת הביטחון".

גם חוות הדעת של פועלים סהר עוררה היום סערה בקרב הוועדים: "מדובר בהמלצה חסרת כל יסוד, ויש בה יותר נקמה מאשר חוות דעת מקצועית", כתב לוי בפנייה להנהלת פועלים סהר. "זהו מהלך (אי הזרמת ההון -ש.נ) שיקטין כל סיכוי לאפשר מעתה והלאה גיוס של חברה ישראלית בחו"ל, יותיר אותנו העובדים חסרי כל, ללא זכויות וללא כל עבודה... ".

"אין לי ספק כי זה יוביל למהלך כולל כנגד החברה לישראל. למיטב הבנתי תרחיש שבו חברת צים תחדל לפעול יום לאחר דחיית ההחלטה בעניין העברת הכספים לצים, יוביל לעצירה מיידית של אוניות עמוסות ברחבי העולם, למאבק של ארגונים מקצועיים בחו"ל שכספי הפנסיה והחסכונות שלהם נפגעו, ולהחרמה טוטלית של פעילות בעלי אוניות ישראלים אחרים בחו"ל", הוא הוסיף.

לוי פנה לאחרונה גם אל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כדי שיפעיל את כוחו הפוליטי ואת קשריו וילחץ על הממשלה כדי שזו תתמוך בהזרמת ההון לפחות ברמה ההצהרתית. דוברו של עיני מסר בתגובה כי "אין בכוונתו של עיני להתערב בסוגיה".