יובל בן-זאב: "אפריקה ישראל שורדת - קנו אג"ח, מכרו מניות"

גלובס tv כלל פיננסים: "לאחר ההסדר - הקטנת החוב ופריסתו לתקופה ארוכה תאפשר לחברה לחזור ולהתמקד בפעילותה העסקית לאחר שנה של מלחמת הישרדות" ■ "ערך רב בקניית האג"ח במחירן הנוכחי"

בעקבות הסדר החוב מהגדולים שידע שוק ההון בעשורים האחרונים, בין אפריקה ישראל למחזיקי האג"ח של החברה, עלו הערכות ותהיות לגבי ההתנהגות של האג"ח של החברה ושל מניותיה במסחר, ומה יהיה בהמשך. מבחינתו של יובל בן זאב, מנהל המחקר בכלל פיננסים, דרכי הפעולה של המשקיעים בהמשך צריכות להיות ברורות: "מכרו מניות אפריקה, וקנו את האג"ח שלה".

"אפריקה שורדת", אומרים בכלל פיננסים, ומציינים כי הקטנת החוב ופריסתו לתקופה ארוכה תאפשר לחברה לחזור ולהתמקד בפעילותה העסקית, לאחר כמעט שנה בה היא היתה במלחמת הישרדות. כלשונם. בכלל לא סיפקו מחיר יעד למניית החברה, וייבחנו אותו בימים הקרובים.

בתחילת המסחר היום (א') המניה מגיבה בעליות שערים של כ-11%, והאג"ח של החברה מגיבות בעליות שערים חדות אף יותר, של 20% ועד 26%. בן זאב חוזר על המלצת "קנייה" לאגרות החוב של החברה - "בהתבסס על הערכת שווי חבילת הנכסים בהסדר החוב (84%-94%) קיים למשקיעים ערך רב בקניית אגרות החוב במחירן הנוכחי", הוא אומר.

בן זאב מציין, כי ההון העצמי של אפריקה צפוי לגדול לכ-4.5 מיליארד שקל - הנפקת המניות בסף 1.8 מיליארד שקל תתווסף לעלייה צפויה של כ-1.5 מיליארד שקל, עם השלמה הסכם המימון מחדש של בניין הניו-יורק טיימס. (אפריקה הודיעה היום לבורסה על גיבוש הסכמה של עקרונות לארגון מחדש של מבנה החוב בגין בניין הניו יורק טיימס, אך הבהירה כי טרם נחתמו ההסכמים בדבר. י.נ)

לגבי המלצת המכירה למניות החברה, בן זאב אומר, כי גם לאחר ההסדר עדיין מדובר בחברה בעלת מינוף פיננסי גבוה, עם חוב של כ-4.5 מיליארד שקל נטו. "לכאורה, השגת ההסדר ושרידות החברה היו צריכים לבשר אופטימיות למניה, אך לא כך הדבר", כלשונו.

ראשית, הוא מסביר כי לפי מודל הערכת שווי שביצעו בכלל פיננסים, מתקבל שווי של 15 שקל בלבד למניית אפריקה. שנית, להערכתו של בן זאב נוצר לחץ גדול של מוכרים הן במניית אפריקה והן במניות החברות הבנות אפ"י פיתוח ואפריקה נכסים - סביר להניח שחלק מבעלי האג"ח שקיבלו מניות של חברות אלו, יירצו להקטין חשיפה, וייווצר לחץ על המניות.