אנליסטים על אפריקה: מכרו את המניות, קנו אג"ח

השוק אוהב את הסדר האג"ח של אפריקה

"שווי המניה - כ-15 שקל בלבד"

יובל בן זאב, כלל פיננסים

בן זאב חזר היום על המלצת קנייה לאג"ח של אפריקה. "בממוצע האג"ח נסחרו ביום חמישי האחרון בכ-54% מערכן המתואם. בהתבסס על הערכת שווי חבילת הנכסים בהסדר (84%-94%), אנו סבורים כי קיים למשקיעים ערך רב בקנייתן במחיר הנוכחי".

את המניות, עם זאת, הוא ממליץ למכור. "לכאורה, השגת ההסדר ושרידות החברה היו צריכים להביא אופטימיות למניה, אבל להערכתנו לא כך הדבר. ראשית, במודל NAV סחיר מתקבל שווי של כ-15 שקל בלבד למניה. גם אם נניח עליית ערך בחברות הבנות, עדיין מתקבל שווי רחוק ממחיר הסגירה של יום חמישי.

"רכישת מניית אפריקה ב-50 שקל (מחירה הבוקר עם פתיחת המסחר) שקולה מבחינת לרכישת אפריקה נכסים ב-100 שקל (לעומת 60 שקל), ומניית אפי פיתוח ב-5.5 דולר למניה לעומת 2.3 דולר בבורסה בלונדון. שנית, נוצר כעת חשש מלחץ מוכרים גדול הן במניית אפריקה והן בחברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים. סביר להניח כי חלק מבעלי האג"ח שיקבלו מניות בחברות האלו ירצו להקטין חשיפה לקבוצה, וייווצר לחץ כבד על המניות.

"ההסדר מאפשר לאפריקה לשרוד. עם זאת, עדיין מדובר בחברה עם מנוף פיננסי גבוה וחוב של כ-4.5 מיליארד שקל נטו". *

"מניות חברות הבנות יעלו"

שי ליפמן, אי.בי.אי

"בעלי החוב מקבלים החזר שווה ערך ל-7.6 מיליארד שקל, שזהו היקף החוב, מכאן שההסדר הוגן ומצמצם דרמטית את הפגיעה בהם, ומכאן גם נובעת הערכתנו שההסכם, בסופו של דבר, יתקבל גם על ידי הבנקים וגם על ידי סדרה ט'. כפי הנראה, היא תזכה למרכיב משמעותי יותר של מזומן וחוב קצר טווח.

"אי אפשר להתעלם מהעובדה שלבייב מזרים לחברה 750 מיליון שקל. זה סכום גבוה שמעיד על רצונו העז להישאר בעל השליטה ועל האמון הרב שיש לו בפוטנציאל הגלום בפעילותה. יש לקוות שבכך גם יתחיל תהליך שיקום האמון בין החברה לשוק ההון.

"העננה מוסרת מעל אפריקה, חוסר הוודאות קטן דרמטית, אפריקה פוסט ההסדר היא חברה אחרת לגמרי, שמבנה ההון שלה בריא יותר. סביר שדירוג האשראי של החברה יחזור לסביב A, ושהנהלתה תוכל לחזור להשבחת הקיים, צמיחה וביסוס הפעילות.

"ההסדר נותן לחברה שנתיים להמשיך בתוכנית מימוש הנכסים. לאחר ההסדר החברה תתמקד בהשבחת הפעילות ברוסיה ובמזרח אירופה, שם הפוטנציאל רב ויכול להשיא רווחים נאים מאוד. לא נופתע אם מחיריהן של אפי פיתוח, אפריקה נכסים ואפריקה מגורים יתקנו משמעותית כלפי מעלה". *

"האג"ח צריכות להיסחר בעד 80 אג'"

אלון גלזר, לידר

"מחזיקי האג"ח השיגו דברים יפים, כולל הזרמת כספים של בעל השליטה. לזכותה של אפריקה ניתן לומר שההתנהלות שלה הייתה מכובדת מבחינת הצפת הבעיות בזמן, הטיפול וההזרמה מצד בעל השליטה.

"לשני הצדדים יש אינטרס להשאיר את החברה בחיים: המוסדיים השיגו הרבה, והחברה השיגה את מה שהיא הכי הרבה צריכה היום וזה זמן. אם היא הייתה מגייסת בעבר חוב ארוך שפרוס נכון, אז אולי היא יכלה לעמוד במשבר בלי הסדר חוב.

"השאלה היא לאן ילכו השווקים והפעילויות, ועדיין קיימים סיכונים, אבל לאפריקה יש היום יותר זמן לטפל בדברים ולחכות לעליית ערך הנכסים.

לגבי מחיר המניה, לפי מודל NAV החברה נסחרת מעל השווי הכלכלי שלה והמחיר של המניה עדיין גבוה. צריך לחכות ולראות מה יקרה כשבעלי האג"ח יקבלו 40 מיליון מניות, כי אז ייכנס שחקן חדש.

"בסופו של דבר מחירי האג"ח משקפים היטב את הוויתור של המוסדיים על חלק מהחוב, אך השאלות הן מה שווי המניות שהם יקבלו בתמורה לחוב, ומה השווי לפיו ייסחרו האג"ח החדשות שיונפקו. בשני המקרים מדובר במחירים נמוכים. השווי האמיתי שלהם נמוך מ-100%, ולכן האג"ח נסחרות היום עדיין מתחת לפארי שלהן. הן לא צריכות להיסחר מעל 75-80 אגורות. *