אלוביץ' ומשפחת ויל מרחיבים את שיתוף-הפעולה לתחום הסולארי

יורוקום תמכור לשותפיו של שאול אלוביץ' בתחום הנדל"ן 21% מסהר אינווסטמנטס לפי שווי חברה של כ-50 מיליון שקל - הגבוה ב-25% משווי השוק ■ היקף ההשקעה של משפחת ויל ברכישה צפוי להגיע לכ-10 מיליון שקל

טייקון התקשורת שאול אלוביץ' מרחיב את שיתוף הפעולה שלו עם משפחת ויל. ארבע שנים לאחר שהשתלט על חברת סהר אינווסטמנטס, חתם אלוביץ' על הסכם למכירת חלק מאחזקותיו בחברה לבני משפחת ויל,שותפיו בתחום הנדל"ן, בד בבד עם חתימה על מזכר הבנות שחתמה סהר לרכישת חברת האנרגיה אנלייט.

יורוקום תקשורת, שבשליטת אלוביץ', תמכור לשי, גיל ואילת ויל 21.2% ממניותיה של סהר אינווסטמנטס לפי שווי חברה של כ-50 מיליון שקל, גבוה ב-25% משווי השוק. היקף ההשקעה של משפחת ויל ברכישה צפוי להגיע לכ-10 מיליון שקל, ומשקף שווי של 0.28 שקל למניה.

פרוייקטים באנרגיה מתחדשת

ב-2005 רכש אלוביץ' את השליטה (50.01%) בסהר במחיר של כ-0.21 שקל למניה, והיום הוא מחזיק באמצעות יורוקום תקשורת בכ-73% ממניותיה.

סהר, שהייתה נטולת פעילות משמעותית בשנים האחרונות, חתמה על הסכם ביניים עם אנלייט, במסגרתו תכניס את פעילותה של האחרונה לתוכה תמורת כ-15% ממניות סהר אינווסטמנטס ואופציה לקבלת 5% נוספים, בהתאם להתקדמות הפעילות.

לאנלייט פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, ועל פי הדיווח, במהלך השנה האחרונה היא הקימה מערכות סולאריות באזורים שונים בארץ, ופועלת להקמת חוות סולאריות נוספות. לאחרונה זכתה אנלייט עם שותפים בפרויקט להקמת מערכות לייצור חשמל בהיקף כספי של מעל 20 מיליון שקל.

יתרת ושווי המזומנים שהציגה סהר בדוחותיה לרבעון השלישי הסתכמו בכ-28 מיליון שקל, כשפעילותה השוטפת לא ייצרה לה עדיין הכנסות ורווחים משמעותיים.

קודם לשיתוף הפעולה בסהר, אלוביץ' מחזיק בשותפות שווה עם משפחת ויל בחברת הנדל"ן EGRE, המנוהלת על ידי שי ויאיר ויל. לאחרונה הודיעו השותפים כי החברה לא תיתקל בקשיים בהחזרי האג"ח שלה, שכן הם יזרימו לה הון כדי לתמוך בפעילותה. היקף האג"ח של EGRE עומד על כ-81 מיליון שקל.