נכסי ניק לוין בארץ: וילה בהרצליה ב-5.5 מיליון דולר ובית ברמה"ש ב-700 אלף דולר

כך עולה מבקשה שהגישה הנאמנה על נכסי לוין לאכיפה בישראל של צו פשיטת-הרגל שהוצא נגדו באנגליה ■ עוד נאמר בפנייה לביהמ"ש כי מיקי דורסמן, אחד מנושיו של לוין, ביקש ביולי השנה להכריז על לוין כפושט-רגל

רו"ח לואיז בריטן, הנאמנה על נכסיו של הברוקר האנגלי ניק לוין, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאכיפת צו פשיטת-הרגל האנגלי מה-7 באוקטובר, המורה על הכרזתו של לוין כפושט-רגל במדינת ישראל בהתאם לחוק אכיפת פסקי חוץ. בית המשפט הוציא ביום ראשון השבוע צו איסור פרסום על הבקשה למשך 4 ימים.

רו"ח בריטן מבקשת למנות את רו"ח אהרון זהר ממשרד דלויט-ברייטמן-אלמגור-זוהר ושות' מתל-אביב ככונס נכסים לנכסיו של לוין בישראל, ולהסמיכו לפעול לתפיסת רכושו של לוין בישראל ושמירתו.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי החייב הוא איש עסקים אנגלי שהסתבך בחובות אדירים וחייב לנושיו, כולל בישראל, על-פי הערכות שונות, כ-200 מיליון ליש"ט. עוד נאמר כי לוין נהג לשהות בישראל חודש בשנה, וכי יש לו בארץ קרובי משפחה בדרגה ראשונה (אחות והורים).

עוד נאמר בפנייה לבית המשפט כי אחד מנושיו הישראלים של לוין, מאמן הכדורסל ובעלה לשעבר של שרי אריסון, מיקי דורסמן, פנה לבית המשפט האנגלי ביולי השנה וביקש להכריז על לוין כפושט-רגל. לפני כחודש נתן בית המשפט הגבוה לצדק בלונדון צו לפשיטת-רגל נגד לוין, ומינה את רו"ח בריטן נאמנת לנכסיו.

חשיבות רבה למתן צו מהיר

לדברי הנאמנת, באמצעות בא-כוחה בארץ, עו"ד איתן ארז, מבירורים ומבדיקות שערכה טרם הגשת הבקשה התברר כי ללוין זכויות שונות בנכסי נדל"ן בישראל: וילה בהרצליה-פיתוח שנרכשה בכספו בכ-5.5 מיליון דולר בשנת 2007 ורשומה על שם אשתו טרייסי לוין כדי להרחיק את הנכס מנושיו. במאי 2008 נטל לוין מהבנק הבינלאומי משכנתא על סך 4 מיליון דולר על הנכס; בית צמוד קרקע ברחוב אושיסקין ברמת-השרון, הרשום על שם אחותו ובעלה, ולמיטב ידיעת הנאמנת דירה זו שווה כ-700 אלף דולר ורשומה עליה משכנתא בסך 400 אלף דולר לטובת לוין; בנוסף, דירת מגורים בת 4 חדרים באילת הרשומה על שם הוריו של לוין, וגם על נכס זה רשומה משכנתא לטובת לוין.

עוד התברר לנאמנת כי ללוין זכויות ברכבים בישראל, ובנוסף יש צורך דחוף לתפוס את מחשבו האישי המצוי בוילה בהרצליה, בו נמצא מידע רב, וזאת כדי למנוע מצב בו גורם כלשהו ינסה למחוק מידע המצוי על המחשב ו/או לקחת אותו.

לדברי הנאמנת, הסעד המבוקש על-ידה לאכיפת צו פשיטת-הרגל האנגלי בישראל ולמינוי כונס כנסים בארץ הוא דחוף.

עוד טענה הנאמנת כי קיימת חשיבות רבה למתן צו מהיר על מנת למנוע היעלמות רכוש, וכי יש חשש כי ביתו של לוין בהרצליה ייפרץ, ועל כן יש אפשרות לבדוק את חיבורו למוקד אבטחה ו/או הוצאת מטלטלין וכן לבדוק את ביטוחו. (פש"ר 3225/09).