שבתאי קלמנוביץ' הובא למנוחות: ברכבו נמצאו 1.5 מ' ד' במזומן

סוכנות ידיעות רוסית מדווחת כי ברכב נמצאו גם "דמי כיס" בסך 5,900 דולר וכ-50 אלף רובל, לצד כמה טלפונים ניידים ורובה

הלווייתו של איש העסקים והמרגל לשעבר שבתאי קלמנוביץ' התקיימה היום (ה'), בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. קלמנוביץ' נטמן לצד הוריו, כפי שהורה בצוואתו.

במכוניתו של קלמנוביץ', שנורה למוות במוסקבה ביום שני, נמצאו 1.5 מיליון דולר במזומן, כך מדווחת סוכנות הידיעות "Life New.ru".

הסוכנות מדווחת כי ברכב נמצאו גם "דמי כיס" בסך 5,900 דולר וכ-50 אלף רובל, לצד כמה טלפונים ניידים ורובה.

החזיק בתואר אצולה

קלמנוביץ' נורה ברכבו, בעת שעצר ברמזור. כעשרים כדורים נורו לעברו מרכב מסוג לאדה פריאורה שעצרה בסמוך למרצדס שלו.

נהגו של קלמנוביץ', שנפצע קשה, המשיך לנסוע אחר מכוניתם של המתנקשים, אך עקב פציעתו עצר כשלושה קילומטרים ממקום הירי, ואיבד הכרתו. עם זאת, מדווחת סוכנות Life New.ru"", כי הנהג הצליח למסור למשטרה את מספר לוחית הרישוי של הרכב הנמלט.

הראיות מצביעות על רצח מכוון, מעשה ידם של מקצוענים. בפורטל האינטרנט הרוסי ""Izrus מופיעים מניעים אפשריים להתנקשות, בהם קשריו של המנוח עם דמויות בולטות מן העולם התחתון, בין היתר דרך המרכז המסחרי "טישינקה" שאותו בנה קלמנוביץ' במקום בו שכן לפני כן שוק סיטונאי מרכזי.

ייעץ למושל מחוז מוסקבה

"טישינקה" הממוקם במרכז מוסקבה, עומד באזור הנמצא תחת שליטה של אסלן אוסוב, דמות בולטת בעולם הפשע, הקשור, לפי עדויות למותו של ווצ'סלאב איבנקוב, שהיה חברו של קלמנוביץ', ונרצח לאחרונה.

קלמנוביץ' היה אזרח של שלוש מדינות - רוסיה, ישראל וליטא. הוא החזיק בתואר אצולה (פון קלמנוביץ' היה תוארו הרשמי), ישב שש שנים בכלא בישראל באשמת ריגול לטובת ברית המועצות, וב-1993, לאחר שחרורו מהכלא, חזר לרוסיה.

ברוסיה ניהל קלמנוביץ' חיי חברה פעילים, ובתקופה האחרונה גם שימש כיועצו של מושל מחוז מוסקבה, בוריס גרומוב. במשך כמה שנים היה בעלי קבוצת הכדורסל הליטאית ז'לגיריס קובנה, ובעת מותו היה הבעלים של קבוצת כדורסל הנשים "ספרטק", וכן כיהן כמנכ"ל נבחרת רוסיה בספורט זה.

סוכנות החדשות "ריאה ווסטי" מדווחת כי אתמול התקיים בעיר וידנויה, בית קבוצת הכדורסל של קלמנוביץ', טקס אשכבה לזכרו. בטקס נכחו אנשי עסקים, וכן דמויות מעולם הספורט והאמנות, בהם חבר הדומה יוסף קובזון, זמרת העל הרוסית אלה פוגצ'ובה, הזמר לב לישנקו, אנשי הבמה ולדימיר וינוקור ומקסים גלקין, המלחין והמפיק איגור קרוטוי, נשיא התאחדות הכדורסל הרוסית, סרגיי צ'רנוב, ואחרים.