גוגל רוכשת את חברת הפרסום בסלולר AdMob ב-750 מיליון דולר

הרכישה תבוצע בדרך של החלפת מניות ■ סגנית נשיא גוגל: "לפרסום סלולרי יש פוטנציאל אדיר, ובעוד שתעשיה זו עדיין מצויה בשלביה הראשוניים - AdMob הציגה התקדמות יוצאת דופן בזמן קצר מאד"

גוגל דיווחה הערב (ב') כי היא רוכשת את חברת AdMob הפועלת בתחום הפרסום בסלולר בתמורה ל-750 מיליון דולר. בכך מרחיבה גוגל את חדירתה לשוק בעל צמיחה מהירה. הרכישה כולה תבוצע בדרך של החלפת מניות.

AdMob, חברה פרטית שנוסדה בשנת 2006, יוצרת טכנולוגיה המשמשת לשילוב פרסומות בטלפונים סלולריים, ומוכרת בעיקר בזכות פרסום מבוסס תצוגה במכשירי ה-iPhone של אפל ובטלפונים חכמים של מוטורולה. כמו כן מאפשרות האפליקציות של החברה לעקוב אחר הביצועים של הפרסומת.

"לפרסום סלולרי יש פוטנציאל אדיר כמדיום שיווקי, ובעוד שהתעשיה הזו עדיין מצויה בשלביה הראשוניים - AdMob הציגה התקדמות יוצאת דופן בזמן קצר מאד", אמרה סגנית נשיא גוגל לתחום המוצרים.

נציין כי גוגל לא חשפה איזה שיעור מהכנסותיה, שהסתכמו ב-2008 ב-22 מיליארד דולר, נבע מפרסום בסלולר. אולם, בחודש שעבר אמרה החברה כי החיפוש באמצעות סלולר עלה ברבעון השלישי של 2009 ב-30% לעומת הרבעון השני של השנה.

נזכיר כי מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר עם פרסום הדו"חות בחודש שעבר כי בכוונת החברה לחדש את מאמציה בתחום רכישת החברות, לאחר שעצרה אותן במהלך המשבר הכלכלי. שמידט אמר כי החברה מתכוונת לרכוש בממוצע חברה אחת בחודש.