חוסר ודאות ברדוויז'ן: האם סיסקו תיסוג מרכישת טנדברג?

סיסקו האריכה את הצעת הרכש לטנדברג מבלי להעלות את המחיר ■ סיסקו אחראית ליותר משליש מהכנסות רדויז'ן, ואם תיסוג מהעסקה, היא עשויה להעמיק את קשריה עם רדויז'ן ואולי אף לרכוש אותה

מאז הציעה סיסקו לרכוש את מתחרתה של רדוויז'ן , חברת טנדברג הנורבגית בתחילת חודש אוקטובר, נמצאים המשקיעים של רדוויז'ן במצב של חוסר ודאות, שמתבטא גם בתנודתיות של מניית החברה, שעולה ויורדת בהתאם להערכות האם סיסקו תיסוג או תשלים את הרכישה. חוסר הוודאות, שאמור היה להסתיים אתמול, יימשך כעת עוד תשעה ימים, לאחר שסיסקו הודיעה אמש על הארכת תוקף הצעתה ל-18 בנובמבר, תוך שהיא אינה מעלה את מחיר הרכישה.

ההשלכות ההחלטה של סיסקו, לרכוש את טנדברג או לסגת מהרכישה, מהותיות עבור רדויז'ן. סיסקו אחראית בשנים האחרונות ליותר משליש מהכנסות רדויז'ן, ורכישתה של טנדברג צפויה להקטין באופן טבעי את הכנסות רדויז'ן המתקבלות מסיסקו. מנגד, אם סיסקו לא תרכוש את טנדברג, ייתכן כי היא תבחר להעמיק את הקשרים והפיתוחים שהיא מבצעת בשיתוף עם רדויז'ן, ואולי אף תרכוש אותה במקום טנדברג.

אמש, כאמור, היה התאריך האחרון בו היו צריכים בעלי המניות של טנדברג להיענות להצעת הרכישה של סיסקו, שנקבה במחיר של 153.5 קרונות למניה, המבטא שווי של כ-3 מיליארד דולר לטנדברג. בשביל להשלים את הרכישה נדרשת סיסקו להסכמתם של 90% מבעלי המניות של טנדברג להצעה. בשבועות האחרונים התעוררו ספקות האם סיסקו תצליח להשלים את הרכישה, שכן מספר גדול של בעלי מניות בטנדברג הודיעו כי המחיר שמציעה סיסקו נמוך, ולא משקף את השווי האמיתי של החברה.

סיסקו בשלה: "המחיר הוגן"

לקראת המועד האחרון שבו יכלו להיענות בעלי מניות טנדברג להצעה, הועלו מספר ספקולציות לגבי מהלכיה של סיסקו אם לא תקבל את הסכמתם של 90% מבעלי המניות. האפשרויות הן נסיגה מרכישת טנדברג, הארכת מועד הרכישה תוך העלאת המחיר, או הארכה ללא שינוי במחיר הרכישה. הערכות האנליסטים היו כי סיסקו תשפר במעט את הצעתה, אולם אמש הודיעה סיסקו על הארכת תוקף ההצעה ללא שינוי במחיר. "אנחנו מאמינים שאנחנו משלמים מחיר הוגן עבור נכס איכותי", אמר דובר סיסקו.

לאחר ההודעה של סיסקו, התמלאו כלי התקשורת בניתוחים על ההחלטה שעשתה סיסקו. "Cisco play chicken with Tandberg" נכתב באחד האתרים, תוך שהוא מציף את הדילמה של בעלי המניות של טנדברג: הם אמנם חושבים שמגיע להם מחיר גבוה יותר, אבל אם הם לא ייענו להצעת סיסקו אם תרד מניית טנדברג בטווח הקצר, כיוון שהצעת סיסקו גילמה פרמיה של 11% על מחיר השוק טרם ההצעה.

עוד נכתב כי סיסקו החליטה לא להעלות את מחיר הרכישה על מנת שחברות אחרות יידעו שהמחיר שבו היא מציעה לרכוש אותן סגור ולא פתוח למשא-ומתן נוסף.