חוזים חדשים לאלווריון וסרגון בהיקפים של מיליוני דולרים

2 חברות התקשורת האלחוטית הישראליות חתמו על חוזים באפריקה ובאוסטרליה ■ העסקה של סרגון מוערכת ב-1.5 מיליון דולר והחוזה של אלווריון מוערך במיליוני דולרים

2 עסקאות חדשות לחברות התקשורת האלחוטית הישראליות - סרגון ואלווריון . סרגון, המספקת את שירותי ה-Backhaul (חיבור אלחוטי בין תחנות הבסיס למתג הראשי) חתמה על חוזה עם חברת טלקום בוטסואנה מאפריקה בהיקף של יותר מ-1.5 מיליון דולר; ואלווריון, ספקית פתרונות ה-WiMAX, תפרוס עבור חברת אדם אינטרנט רשת תקשורת אלחוטית באדלאייד, אוסטרליה.

נתחיל עם סרגון. חברת טלקום בוטסואנה הזמינה מסרגון את פתרונות ה-FibeAir שלה, אשר יסייעו לה לשדרג את שדרת התקשורת האלחוטית המרכזית של BTC וכן ירחיבו את קיבולת רשת ה-Backhaul של חברת הסלולר "בימובייל" שבבעלותה. ה-FibeAir תומך בשירותי קול ותקשורת נתונים בקצבים גבוהים. התקנת המוצר של סרגון מהווה חלק מתוכנית של ממשלת בוטסואנה לשיפור והרחבת תשתיות התקשורת באזורים כפריים במדינה, שמתוכננת להסתיים בסוף השנה.

העסקה של אלווריון משמעותית יותר בהיקפה ולפי ההערכות היא תסתכם במיליוני דולרים. כאמור, החברה תפרוס רשת תקשורת בפס רחב עבור חברת אדם אינטרנט, רשת שתתפרס על פני כ-5,000 קמ"ר באדלאייד (Adelaide). אדלאייד הוא פלח ארץ רחב היקף עם כיסי מגורים ועסקים. בשל התנאים הגיאוגרפיים האלה, הגישה לתקשורת בפס רחב קונבצניונאלית הינה קשה, ומכאן הצורך בפתרון האלחוטי של אלווריון. גם בעסקה זו מעורבת הממשלה, שכן ממשלת אוסטרליה מספקת סיוע במימון לתשתיות מסוג זה.

סרגון, המנוהלת על ידי עירא פלטי, נסחרת בבורסה ובוול סטריט לפי שווי של 330 מיליון דולר. אלווריון, המנוהלת על ידי צביקה פרידמן אשר בקרוב יוחלף על ידי ערן גורב, נסחרת גם היא בבורסות בישראל ובניו יורק לפי שווי של 237 מיליון דולר.