רמקו :"מתנגדים להצעת הרכש של דלק אנרגיה"

האנליסט אביחי ברכה: "לאבנר רישיונות נוספים באזור בו נמצאו תגליות 'תמר' ו'דלית' אשר לא תומחרו, ולא מן הנמנע שיימצאו שם מאגרי גז בעתיד, אבנר מתומחרת בחסר "

בסוף השבוע שעבר יצאה דלק אנרגיה, מקבוצת דלק, בהצעת רכש חליפין למחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר, והציעה להם למכור לה 10.4% מיחידות ההשתתפות של אבנר בתמורה להנפקת מניות שיהוו 9% מדלק אנרגיה.

עם פרסום ההצעה, גילמו המחירים דיסקאונט של 10.3% למחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר, כך שהמהלך לא היה כדאי מבחינתם. אבל בבורסה היה מי שהתלהב ממנו, בשל העובדה שהוא יעלה את אחזקות הציבור של דלק אנרגיה מעל ל-20%, ובכך יכניס אותה למדד ת"א 100 בעדכון הקרוב. לפיכך, מניות דלק אנרגיה זינקו מאז ביותר מ-25%, כך שנכון להיום מחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר שייענו להצעה, יכולים לרשום רווח מיידי של כ-6% מקבלת המניות של דלק אנרגיה.

אבנר מתומחרת בחסר

למרות הארביטראז' החיובי שנוצר, לא כולם בשוק ההון חושבים כי מדובר בעסקה טובה. במסמך שהוציאה מחלקת המחקר של בית ההשקעות רמקו, והגיע לידי "גלובס", מתנגד בית ההשקעות להצעת הרכש של דלק אנרגיה וטוען כי היא משקפת מחיר נמוך לאבנר.

האנליסט אביחי ברכה כותב כי "לאבנר רישיונות נוספים באזור בו נמצאו תגליות 'תמר' ו'דלית' אשר לא תומחרו, ולא מן הנמנע שיימצאו שם מאגרי גז בעתיד". בנוסף, אבנר "מחויבת לחלק את רווחיה למשקיעים מדי שנה, בעוד דלק אנרגיה אינה מחויבת בחלוקת דיבידנדים".

לסיכום, ברמקו ממליצים להתנגד להצעת הרכש שכן אבנר מתומחרת בחסר בעוד התמחור של דלק אנרגיה הוא מלא. בבית ההשקעות סבורים שכדי להכניס את דלק אנרגיה למדד ת"א 100 עליה להעלות את שוויה של אבנר בהצעת הרכש, או לחפש פתרון חלופי להעלאת אחוז אחזקות הציבור בה.