ירושלים: החרדים מפגינים נגד אינטל; יידו אבנים על כתבים

(עדכון) כ-2,000 חרדים מפגינים סמוך לאינטל באזור התעשייה הר חוצבים, במחאה על פעילותו של המפעל בשבת ■ בניגוד לצפוי, למקום לא הגיעו כוחות משטרה ■ צפויה עוד הפגנה היום נגד פתיחת חניון קרתא

אלפי מפגינים חרדים הגיעו הבוקר לרחבת מפעל "אינטל" באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים, כדי למחות על פעילותו בשבת. כמה מפגינים הורידו את דגל ישראל שהתנוסס מעל אחד מבנייני המפעל וצעקו קריאות "שאבעס. כמה מהפגינים השליכו אבנים לעבר העיתונאים במקום.

משטרת ירושלים נערכה משעות הבוקר בכוחות מתוגברים לקראת שתי הפגנות של חרדים בעיר: ההפגנה מול חברת "אינטל" בשכונת הר חוצבים בבירה שהחלה בשעה 11:00, והפנת מחאה על פתיחת חניון קרתא בשבת. בניגוד לציפיות, למקום ההפגנה ליד מפעל אינטל לא הגיעו כוחות משטרה כלל.

לא ברור מדוע החליטו החרדים לפעול נגד פתיחת מפעל אינטל בסוף השבוע, זאת מאחר והמפעל פועל בעיר בשבתות במשך כ-24 שנים. בעדה החרדית אמרו אמש לחדשות 2 כי הם לא ידעו על פעילותו של המפעל ביום הקדוש.

בחברת אינטל לא לוקחים סיכונים והבעלים החליטו לבנות גדר תיל בנוסף לגדרות המקיפים את המפעל, בניסיון למנוע כניסה למקום. החרדים מצדם מבטיחים, כי לא ינהגו באלימות וכי איש לא ייפגע.

בנוסף להפגנה על פעילות אינטל, גם המלחמה על החניון חוזרת: הפגנה נוספת שצפויה להתקיים היום בבירה היא הפגנה נגד פתיחת חניון קרתא בשבת. לאחר כמה שבועות של שקט יחזרו החרדים אל רחוב שבטי ישראל, הסמוך לחניון. גם שם נערכים כוחות של משטרת ירושלים להפגנה ולחסימות צירי.