מחזיקי האג"ח מסרבים למו"מ עם טופ אימג' על מבנה החוב

טופ אימג' כינסה בשבוע שעבר את מחזיקי האג"ח ■ בהצבעה נכחו כ-70% ממחזיקי האג"ח, ואף לא אחד מהם הצביע בעד בקשת החברה לשבת איתה למו"מ על מבנה החוב

מחזיקי האג"ח של טופ אימג' סירבו להצעתה של החברה, למנות מקרבם נציגות שתדון בשינוי במבנה החוב של החברה, לקראת התשלום הקרן הראשון שצפוי לחול בחודש הבא. טופ אימג', המספקת פתרונות עיבוד נתונים והעברת מידע לחברות, גייסה בשנת 2006 כ-60 מיליון שקל באג"ח להמרה. בשנה האחרונה ביצעה החברה מספר רכישות עצמיות עצמית, כך שהיקף החוב של החברה לבעלי האג"ח עומד היום על כ-44 מיליון שקל, אשר אמורים להיפרע בארבעה תשלומים שווים במהלך 2009-2012. בסוף דצמבר צריכה החברה לשלם לבעל האג"ח שלה כ-11 מיליון שקל, או כ-3 מיליון דולר.

בקופת טופ אימג' היו בסוף הרבעון השלישי 4.7 מיליון דולר, לאחר שסיימה אותו עם הכנסות של 5.9 מיליון דולר, והפסד על בסיס GAAP של 150 אלף דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי והסתכם בכ-250 אלף דולר.

טופ אימג' כינסה בשבוע שעבר את מחזיקי האג"ח, וביקשה מהם למנות נציגות אשר תקיים איתה מו"מ, שיתאים את מבנה החוב של החברה לכושר ההחזר שלה. בחברה טענו שאם יתבצע התשלום בהיקף של 3 מיליון דולר למחזיקי האג"ח, הנמצאים בקופת החברה, היא תיוותר עם היקף מזומנים נמוך, שיפגע בפעילותה.

בהצבעה נכחו כ-70% ממחזיקי האג"ח, ואף לא אחד מהם הצביע בעד בקשת החברה לשבת איתה למו"מ על מבנה החוב. לאור עמדתם שלח הנאמן, רזניק פז נבו נאמנויות, מכתב להנהלת החברה, ובו נכתב כי במידה והחברה לא תעביר למחזיקי האג"ח את התשלום הקרוב, רשאים מחזיקי האג"ח לנקוט בצעדים משפטיים, בהם העמדת האג"ח לפירעון מיידי. הנאמן אף דרש מהחברה שלא לבצע דיספוזיציה בנכסיה.

איגרות החוב של החברה נסחרות היום בתשואה של 29%, והחברה נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 6.8 מיליון דולר. *