מנכ"ל משרד התשתיות: נפסיק את השימוש בנורות ליבון

המשרד התחייב לקדם ב-2010 צעדים מרכזיים, בהם הטמעת השימוש בנורות חסכוניות במקום נורות ליבון ומתן תמריצים לצרכנים אשר יחליפו מכשירי חשמל בזבזניים ומענקים לפרויקטים בהתייעלות אנרגטית

משרד התשתיות ממשיך לקדם את נושא החיסכון באנרגיה. המשרד השיק היום את הקמפיין הרשמי להתייעלות אנרגטית במשק, הכולל חיסכון בחשמל, מהלכי הסברה ורגולציה, ורענון תקנות. הקמפיין, תחת הכותרת "אין לנו אנרגיה מיותרת", ילווה בתשדירים בכלי התקשורת, בהשקעה הנאמדת בכ-3 מיליון שקל.

משרד התשתיות התחייב לקדם במהלך 2010 מספר צעדים מרכזיים בהם הטמעת השימוש בנורות חסכוניות במקום נורות ליבון, מתן תמריצים לצרכנים אשר יחליפו מכשירי חשמל בזבזניים ומענקים לפרויקטים בהתייעלות אנרגטית.

מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, אמר במסיבת עיתונאים כי ב-2010 יקבע משרד התשתיות מועד סופי להפסקת השימוש בנורות ליבון. לדבריו, "יש לנו כוונה להפסיק את שיווק הנורות. אבל אנו רוצים שהתהליך יתבצע בצורה מושכלת ולא בכפייה".

השר עוזי לנדאו אמר כי "אנחנו נמצאים בין שליש למחצית הדרך למילוי היעד שקבעה הממשלה להתייעלות אנרגטית. המטרה שלנו היא לקדם שינוי בתרבות הצריכה. בסופו של דבר הקוט"ש הירוק ביותר הוא זה שאתה לא צריך לייצר".