S&P מעלות: דירוג "+A" לאג"ח של נכסים ובנין ב-500 מיליון ש'

תחזית הדירוג לחוב של זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB הינה שלילית ■ "לא חל שינוי מהותי בענף הפעילות ובסיכון הפיננסי של נכסים ובנין, ולא צפוי לחול שינוי מהותי גם לאחר השלמת רכישת בנין HSBC בניו יורק תמורת 330 מיליון דולר"

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום (ד') על מתן דירוג "+A" לאגרות-חוב חדשות של נכסים ובנין בהיקף של עד 500 מיליון שקל. תחזית הדירוג הינה שלילית.

תמורת ההנפקה תשמש למימון פעילותה העסקית של נכסים ובנין . נזכיר, כי רק הלילה זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, דיווחה כי בכוונתה להתמודד במכרז השוק הסיטונאי בת"א. החברה תגיש הצעה דרך חברות בנות שלה, גב ים ונוה גד בנין, בחלקים שווים. על פי הערכות, יעמדו ההצעות על כ-170 מיליון דולר לבניינים ועוד כ-30 מיליון דולר למגדל (15 אלף מ"ר). הקניון מוערך בכ-150 מיליון דולר. בנוסף, בלב המתחם יוקמו 4 מגדלים על קרקע המוערכת בכ-400 מיליון דולר.

חברת הדירוג מסבירה, כי להערכתה לא חל שינוי מהותי בענף הפעילות ובסיכון הפיננסי של נכסים ובנין, ולא צפוי לחול שינוי מהותי גם לאחר השלמת רכישת בנין HSBC בניו יורק תמורת 330 מיליון דולר. "עסקה זו מגלמת מאפייני סיכון, אך היא מהווה חלק קטן מכלל פעילות הקבוצה, כאשר עיקר פעילותה נותרה בתחום הנדל"ן המניב בישראל", אומרים ב-S&P.

תחזית הדירוג השלילית משקפת את חוסר הוודאות הכרוך בסיכוים היזמיים של הפעלת פרויקט הפלאזה של נכסים ובנין בלאס וגאס, וכן השפעתו הצפויה של הפרופיל הפיננסי של החברה, ופרט השפעתו לשלילה על יחסי כיסוי החוב.

לסיכום, ב-S&P מעלות אומרים כי "לאור המרווח הנמוך יחסית הקיים ביחסים הפיננסיים, עסקאות מהותיות נוספות שתבצע נכסים ובנין ללא הזרמת הון - עלולות לפגוע בדירוג החוב של החברה.