מנכ"ל המינהל: "פסיכולוגית, אנו מצננים הביקושים לדירות"

גלובס tv ירון ביבי, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בראיון לגלובס TV: "שיווקנו 9,500 יח"ד מאז החגים; בדצמבר נשווק עוד מנה שתהיה דומה למנות הקודמות" ■ "אנו עובדים על תוכנית להסרת חסמים לשיווק קרקעות"

"המינהל כבר שיווק למעלה מ-9,500 יחידות דיור לאחר החגים ואנחנו בהחלט מתכוונים לשווק עוד מנה בחודש דצמבר, שתהיה בסדרי גודל דומים לסדרי גודל ששיווקנו במנות הקודמות". כך אומר ירון ביבי, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בימים שבהם משווק משרד השיכון כ-6,000 דירות בכ-20 ערים ברחבי הארץ. בראיון לגלובס TV אומר ביבי כי המינהל כבר מביט קדימה ומתכנן לשווק עוד 5,000-6,000 יח"ד בחודש הבא במסגרת תוכנית משרד השיכון להציף את השוק בקרקעות כדי להוזיל את מחירי הדירות.

"אנו עובדים כעת על תוכנית להסרת חסמים לשיווק קרקעות, אותה מוביל השר אריאל אטיאס", הוסיף ביבי. "תוכנית זו תאפשר לנו לשווק קרקע להרבה יותר מ-20 אלף יחידות דיור".

כאשר נדרש להתייחס לעובדה שהביקוש בישראל עומד על כ-40 אלף דירות בשנה, ענה ביבי: "יש קרקע פרטית ומי שיבדוק את הנתונים יגלה שלאורך זמן הקרקע הפרטית משתתפת בממוצע ב-50% מהבנייה למגורים. זה נכון שבתקופות שבהן יש ירידת מחירים, הקרקע הפרטית יוצאת מהמשחק ואז המדינה או מינהל מקרקעי ישראל צריכים להגביר את קצב השיווק".

בתקופה האחרונה יצא השר אטיאס בהצהרות אגרסיביות רבות והתחייב להוזיל את מחירי הדירות, תוך שהוא פונה לזוגות הצעירים ואומר להם להתמקח על המחירים ולא להאמין להצהרות הקבלנים לפיהן המחירים ימשיכו לעלות. ביבי התייחס למלחמה הפסיכולוגית הזו ואמר, כי "חלק מהביקוש לדיור נעשה מטעמים פסיכולוגיים. אנחנו מאמינים שגם על ידי האמירה האמיתית לשוק שיש מספיק קרקע כדי לכסות את ההיצע, אנו מצננים את הביקושים בשוק".