כבר לא מגע זהב: סוף ל"רשימת המידאס" של "פורבס"

לקהילת ההון סיכון יהיה מקור חדש שיספק את השמות - אתר AlwaysOn Network, שהרכיב רשימה של 100 המשקיעים הבולטים ל-2009

במשך יותר מעשור חיו אנשי ההון סיכון מינואר לינואר, סופרים את החודשים עד לפרסום "רשימת המידאס" של "פורבס", המדרגת את המשקיעים בעלי מגע הזהב ששמם נישא בגאון ושהפכו לסלבריטאים בעמק הסיליקון, וגם כאן בהרצליה פיתוח.

אלא, שממש כמו שההון סיכון לא נהנה מיכולת להפוך כל דבר לזהב בתקופה האחרונה, גם הרשימה הגיעה אל סופה, ולא תופיע בשנה הבאה - כך מפרסם אתר האינטרנט peHUB.

לקהילת ההון סיכון יהיה מקור חדש שיספק את השמות - אתר AlwaysOn Network, שהרכיב רשימה של 100 המשקיעים הבולטים ל-2009. השוני ברשימה החדשה הוא קיצור התקופה לשקלול אקזיטים מהעבר (4 שנים במקום 5), וכן תוספת של פרמטר מעניין - דירוג על-ידי היזמים, כפי שבא לידי ביטוי באתר TheFunded.

מכיוון שהנפקת גוגל - שהרכיבה את העשירייה הראשונה של הרשימה ברשימה של "פורבס" - לא רלבנטית, השמות השתנו לחלוטין. במקום הראשון נמצא בוב אקרמן מ-Allegis Capital, בעקבות ההשקעות ב-StepUp Commerce, ב-IronPort וב-LGC. ברשימה החדשה יש גם משקיע ישראלי אחד - שמיל לוי מקרן סקויה. הסיבה: ההשקעות המוצלחות שביצעה הקרן בחברות קומראנט, טופיו ופורט אוטוריטי. גם מייקל מוריץ מסקויה מדורג ברשימה הנוכחית, אבל רחוק מהעשירייה הראשונה, בעיקר בזכות מכירת Pure Digital לסיסקו.