נכסים ובניין גייסה חוב בסך 430 מיליון שקל מהמוסדיים

המוסדיים הזרימו ביקושי יתר של 895 מיליון שקל ■ הריבית המקסימלית לאג"ח ה' בעבורן גייסה החברה את ההון הינה 6% לשנה, כאשר שיעור הריבית הסופי ייקבע במכרז הציבורי ■ S&P מעלות דירגה את האג"ח "+A/ שלילי"

חברת נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר והמשפחות מנור ולבנת ובניהולה של סגי איתן, דיווחה לבורסה כי ביום ה' האחרון כי השלימה את השלב המוסדי בגיוס החוב בגינו זכתה החברה לדירוג "+A/ שלילית" מחברת הדירוג S&P מעלות שהתייחס לחוב עד סך של 500 מיליון שקל לאג"ח מסדרה ה'.

החברה דיווחה כי ביקושי היתר שהוזרמו אלייה מכיוון המשקיעים המוסדיים הסתכם ב-895 מיליון שקל, כהתחיבויות מוקדמות, מהם קיבלה החברה 430 מיליון שקל מהמשקיעים המוסדיים, כאשר הריבית השנתית המקסימלית נקבעה בשיעור של 6%, ושיעור הסופי ייקבע במסגרת המכרז הציבורי שמתכננת החברה לבצע על סך של 70 מ' ש' הנותרים.

במידה ותקיים החברה הנפקה גם מהציבור תפרסם החברה הצעת מדף, בכפוף לאישור הדירקטוריון ולאישור הבורסה לני"ע.

תמורת ההנפקה תשמש למימון פעילותה העסקית של נכסים ובנין. נזכיר, כי לפני שבוע דיווחה החברה על כוונתה להתמודד במכרז השוק הסיטונאי בת"א. החברה תגיש הצעה דרך חברות בנות שלה, גב ים ונוה גד בנין, בחלקים שווים. על פי הערכות, יעמדו ההצעות על כ-170 מיליון דולר לבניינים ועוד כ-30 מיליון דולר למגדל (15 אלף מ"ר). הקניון מוערך בכ-150 מיליון דולר. בנוסף, בלב המתחם יוקמו 4 מגדלים על קרקע המוערכת בכ-400 מיליון דולר.

בדירוג שהתקבל ביום ד' האחרון הסבירה חברת הדירוג כי להערכתה לא חל שינוי מהותי בענף הפעילות ובסיכון הפיננסי של נכסים ובנין, ולא צפוי לחול שינוי מהותי גם לאחר השלמת רכישת בנין HSBC בניו יורק תמורת 330 מיליון דולר. "עסקה זו מגלמת מאפייני סיכון, אך היא מהווה חלק קטן מכלל פעילות הקבוצה, כאשר עיקר פעילותה נותרה בתחום הנדל"ן המניב בישראל", אומרים ב-S&P.

תחזית הדירוג השלילית משקפת את חוסר הוודאות הכרוך בסיכוים היזמיים של הפעלת פרויקט הפלאזה של נכסים ובנין בלאס וגאס, וכן השפעתו הצפויה של הפרופיל הפיננסי של החברה, ופרט השפעתו לשלילה על יחסי כיסוי החוב. לסיכום, ב-S&P מעלות אומרים כי "לאור המרווח הנמוך יחסית הקיים ביחסים הפיננסיים, עסקאות מהותיות נוספות שתבצע נכסים ובנין ללא הזרמת הון - עלולות לפגוע בדירוג החוב של החברה.