MPG של יורו ישראל תטפל בתקציב המדיה הבינלאומי של קיה

החלק בתקציב עליו היה אחראי המשווק המקומי של קיה, חברת טלקאר, יישאר בידי זניט מדיה

תקציב רכש המדיה של מותג הרכב קיה עומד עובר שינוי באופן ניהולו: ל"גלובס" נודע כי החלק בתקציב לו אחראי היצרן הבינלאומי יעבור מחברת המדיה OMD לחברת המדיה MPG של יורו ישראל.

תקציב המדיה של קיה מנוהל על-ידי זניט מדיה, כיוון שתקציב הקריאייטיב של המותג מנוהל במשרד הפרסום רגב-קויצקי שבשליטת קבוצת באומן-בר-ריבנאי, בעלת חברת המדיה זניט.

MPG היא חברת המדיה של קבוצת הפרסום הבינלאומית אבס, בעלת השליטה ביורו ישראל. בישראל רוכשת MPG את המדיה שלה באמצעות חברת המדיה TMF, המאגדת את פעילותם של גיתם BBDO, יהושע TBWA, יורו ישראל ודרורי-שלומי.

השינוי במערך רכישת המדיה של החברה נעשה בעקבות זכייתה של MPG במכרז הבינלאומי לתקציב המדיה של החברה. כמו רבים ממותגי הרכב, גם הקמפיינים של קיה מתחלקים בין המשווק המקומי - סוכנות טלקאר - לבין היצרן הבינלאומי.

סוכנות טלקאר מייבאת לארץ את מותג הרכב קיה מתחילת 2008. עד אז יבאה את המותג חברת ק.מ.י (קיה מוטורס ישראל). טלקאר משווקת בנוסף את מותגי הרכב דייהטסו וסנגיונג.

מאז מעבר הזיכיון לידי טלקאר, נרשם גידול מרשים במסירות רכבי קיה בישראל. ב-2008 הציגה טלקאר גידול של 52% במכירות לעומת 2007, שהיתה שנת שיא אצל היבואן הקודם. הגידול במכירות נמשך אל תוך 2009.

בימים אלה מפרסמת טלקאר את המכונית המשפחתית החדשה של קיה, הפורטה, שכמו משפחת דגמי קיה סיד, נמכרת עם 7 שנות אחריות.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של קיה ב-2007 על כ-5 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2008 על כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון. עוד עולה כי מתחילת 2009 עמד תקציב הפרסום על כ-5.5 מיליון דולר במחירי מחירון.