ישראלים ואמריקנים הקימו חברה לארגון קב' רכישה במנהטן

"פארק ריבר" הוקמה ע"י גאיה נדל"ן בניהול דני פישמן ואמיר ירושלמי, יחד עם מיקי רוט ולני שפורן ■ מתכוונת לעבור בקרוב גם לאזורים נוספים בארה"ב

חברה חדשה קמה לארגון קבוצות רוכשים ורכישה בארה"ב. החברה, שנקראת "פארק ריבר", היא חברה אותה הקימו חברת גאיה נדל"ן בניהול דני פישמן, לשעבר מנכ"ל משותף של בית ההשקעות תמיר פישמן, ואמיר ירושלמי, יחד עם מיקי רוט ולני שפורן, שפרשו מחברת הברוקראז' פרודנשיאל דאגלאס אלימן. החברה החדשה תעסוק גם בשיווק פרויקטים וברוקראז' תוך התמקדות בניו יורק.

החברה תתמקד בשלב הראשון במנהטן, אבל בכוונתה לעבור בתקופה הקרובה גם לאזורים נוספים בארה"ב. בינתיים פתחה החברה משרד ברמת החי"ל בתל אביב והיא פועלת להקמת סניפים במדינות נוספות.

עד כה השלימה החברה עסקה ראשונה בפרויקט יוקרה ברחוב 58 מערב, סמוך לכיכר קולומבוס, סנטרל פארק. בתחילת החודש קיבלו הרוכשים את הדירות במחירים שמשקפים ירידה של כ-40% ממחיר השיא והנחה של 20% ממחיר השוק הנוכחי.

בקרוב צפויה ריבר פארק להשלים עסקה בבניין יוקרתי סמוך לוול סטריט, במחיר המשקף ירידה של כ-50% ממחיר השיא בבניין והחנה של כ-30% על מחיר השוק הנוכחי. פרויקט זה יכלול מועדון כושר וספא יוקרתי, מסעדת יוקרה, מרתף יינות, גג מאובזר, מרכז עסקים ושירות חדרים. מחירי הדירות בפרויקט זה נעים בין 400 אלף דולר ל-660 אלף דולר. לבניין פטור ממסים לכ-14 שנה כשבתשע השנים הראשונות יחול הפטור במלואו ובחמש השנים הנוספות הוא יחול באופן חלקי.

גאיה נדל"ן, חברה אמריקנית העוסקת בהשקעות נדל"ן, הוקמה בתחילת השנה על ידי פישמן, ירושלמי ואיש הנדל"ן קן וולי. החברה ממוקמת במנהטן ומתמקדת ברכישה ותפעול של נכסי נדל"ן מניבים למגורים בארה"ב תוך התמקדות בחוף המזרחי. החברה מתמקדת במקבצי דיור וברכישה של דירות או בניינים תוך ניצול ההזדמנויות שנוצרו בשוק הנדל"ן בתקופה האחרונה.

גאיה נדל"ן מפעילה גם את ויז'ן, זרוע ניהול נכסים, המספקת שירותי ניהול נכסים למשקיעים. כיום מנהלת ויז'ן כ-1,000 דירות במנהטן וניו ג'רזי עבור משקיעים אמריקנים וזרים.