חוזה הטאלנט של אורנה בנאי ברשת יעמוד על כ-800 אלף שקל בשנה

(עדכון) - באחרונה התחדשה מלחמת הטאלנטים בין רשת לקשת: קשת החתימה את שני כהן, ורשת החתימה את אברי גלעד ■ גם דידי הררי וירון אילן חתמו על חוזה טאלנט עם ערוץ 24 שבשליטת קשת

זכיינית ערוץ 2 רשת תשלם לאורנה בנאי כ-800 אלף שקל בשנה, במסגרת חוזה טאלנט לשנתיים הקרובות שחתמה הבדרנית עם הזכיינית, לאחר קרוב לעשור בקשת - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בחוזה טאלנט שני שרשת חותמת בתקופה האחרונה, לאחר שהחליטה לעגן גם את עבודתו של המגיש אברי גלעד בזכיינית בחוזה דומה. משמעותו של חוזה כזה היא בלעדיות גמורה של הזכיין על דמותו הטלוויזיונית של החתום, ואיסור עבודה עבור גורמי שידור אחרים ללא אישור.

במסגרת זו בנאי, שתעזוב את תוכנית הדגל של קשת, "ארץ נהדרת", תשתתף בתוכנית הפאנל החדשה של ליאור שליין ברשת ותשתתף בפיתוח תוכניות מתוסרטות שהיא תעמוד במרכזן.

בנאי פרצה לתודעה הציבורית באמצעות דמותה המפורסמת "לימור", במהלך שנות ה-90. היא הופיעה ב"רק בישראל", על שני גלגוליה, ב-3 עונות של "אמא'לה", ב"ארץ נהדרת" וב"מועדון לילה" - כולן תוכניות של קשת.

אתמול (ב'), לאחר השתתפות בפיילוט לתוכניתו החדשה של שליין ברשת, חתמה בנאי בשעות הערב המוקדמות על החוזה מול רשת.

לצד גלעד ובנאי שהוחתמו ברשת, החתימה באחרונה קשת את הבדרנית שני כהן, את השף חיים כהן ואת דידי הררי וירון אילן - עבור ערוץ 24. כך, לאחר חודשים ארוכים בהם לא נחתמו חוזי טאלנט, חזרו זכייניות ערוץ 2 בחודשים האחרונים להחתים את שחקני הרכש שלהן על בלעדיות.

הנחת הבסיס היתה כי חוזים כאלה הם לא כלכליים: לא אחת אמנים שהוחתמו קיבלו שכר חודשי מבלי שביצעו כל עבודה עבור הזכיינית, רק על מנת שלא יעבדו במקום אחר. העובדה שהשוק עבר לשידור תוכניות ריאליטי רחבות-היקף, שאינן מבוססות על דמויות טלוויזיוניות, וכן המשבר הכלכלי - הביאו להפסקת ההחתמה.

משמעותו האמיתית של חוזה טאלנט, מעבר ל"סנדול" האמן או המגיש, היא חיזוק התדמית של הזכיינית. רשת, שמנסה בימים אלה לנער את תדמיתה, מציגה באמצעות החתמת בנאי וגלעד מגמה חדשה בתפיסת התוכן.

בתוך כך מחריפה גם התחרות בין רשת לקשת. שתי הזכייניות מתמודדות זו מול זו בימים אלה על העלאת ערוץ מזרחי בכבלים ובלוויין, לצד זה פוגעת נוכחותה של קשת בטלוויזיה הרב-ערוצית בשידורי רשת. בין היתר על-ידי שידור תכני "האח הגדול" בערוץ "ביפ", בערוץ 20 ובערוץ 24 (בעונה הראשונה של התוכנית). ערוץ 10, יש לציין, אינו חלק מתופעת חוזי הטאלנט.

מרשת נמסר בתגובה: "פרטי ההתקשרות בין רשת לבין הטאלנטים של התחנה הם עניינים פנימיים, ואין כל כוונה להתייחס להערכות כאלה או אחרות".

זוהר יעקובסון, המייצגת את אורנה בנאי, סירבה להגיב.