שולה זקן כפרה באשמה בפרשת המינויים ברשות המסים

זקן, לשעבר מנהלת לשכת אולמרט, מואשמת כי ניצלה את תפקידה כדי לקדם את האינטרסים של אחיה, יורם קארשי ■ פרקליטה: זקן לא פעלה עבור אחיה ולא בשליחותו, וכל פעילותה היתה אך ורק בעניינים מקצועיים

שולה זקן, שהיתה מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, כפרה היום (ג') בבית משפט השלום בירושלים באישומים המיוחסים לה בפרשת המינויים ברשות המסים.

כזכור, זקן מואשמת במירמה והפרת אמונים. לטענת המדינה, היא ניצלה את תפקידה הציבורי כדי לקדם את האינטרסים של אחיה, יורם קארשי. כן ניצלה את כוחה בלשכת שר האוצר דאז אולמרט, ומנעה ממנהל רשות המסים, ג'קי מצא, מלהיפגש עם אולמרט עד שיפעל לשביעות-רצונו של אחיה.

משפטם של הנאשמים המרכזיים בפרשה מתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז.

פרקליטה, עו"ד מיכה פטמן, אמר כי זקן לא פעלה עבור אחיה ולא בשליחותו, וכי כל פעילותה היתה אך ורק בעניינים מקצועיים ומטעמים מקצועיים, ולפיכך לא הפרה אמונים. ככל שידוע לנו, הוסיף פטמן, בכל הזדמנות שבה ג'קי מצא ביקש להיפגש עם שר האוצר אולמרט, הוא נענה.

פטמן הודיע לבית המשפט כי אין בכוונתו להעלות טענות מקדמיות. ב-15 בפברואר ייערך דיון לפי סעיף 144 לחוק סדר הדין הפלילי, שבו יבררו הצדדים את העובדות המוסכמות עליהם וכן אם הם מסכימים לגבי קבילות של מסמכים ומוצגים. "אני רוצה שיוגש כמה שיותר חומר בהסכמה", אמר פטמן. שלב ההוכחות ייפתח לאחר חג הפסח.

בתוך כך, בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום משפטה של רייצ'ל ריסבי-רז, שהיתה מתאמת קשרי החוץ של אולמרט, המואשמת בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים במסגרת פרשת "ראשונטורס". בכתב האישום נטען כי אולמרט הנחה את זקן ואת ריסבי-רז להשיג במירמה מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל, תוך הונאת גופים שונים ובהם המדינה.

לבקשת פרקליטה של ריסבי, עו"ד אשר אוחיון, נדחה הדיון ל-6 בדצמבר, לדיון בטענתו המקדמית ל"הגנה מן הצדק" - אכיפה בררנית בכך שלא הועמדו לדין אנשי משרד הנסיעות "ראשונטורס", ובטענותיו שכתב האישום הוא "נזיל ושטוח", שכן אינו מפרט דיו את אופן פעולתה של ריסבי-רז ואת האשמה המדויקת המיוחסת לה.