נתניהו: "נרשת המדינה בכבישים מהירים ורכבות מצפון לדרום"

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, בטקס חניכת כביש 431 בין ראשל"צ למודיעין: "לא אגזים אם אומר ש-431 מביא את הים לירושלים"

"אנחנו הולכים לרשת את המדינה בכבישים מהירים ורכבות מהצפון ועד הדרום. זו תהיה מהפיכה תחבורתית ענקית", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס חניכת כביש 431 בין ראשל"צ למודיעין.

הטקס נערך בנוכחות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים (מעץ החדשה) אלכס ויזניצ'ר, יו"ר החברה, מיכה גולדמן ומנכ"ל חברת אפריקה ישראל , איזי כהן.

בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, ביטל את השתתפותו בטקס בשל הבעיות בחברה.

נתניהו אמר בטקס: "יש לנו מדינה מאוד קטנה. לא ייתכן שייקח שעות לעבור מצד לצד ומצפון לדרום ואנחנו רוצים לשנות את זה. היום לוקח בממוצע לתכנן כביש במדינת ישראל 15 שנה. אין סיבה לזה. אנחנו רוצים שזה ייקח שנה".

ראש הממשלה עקץ את האוצר המתנגד להרחבת ההשקעה בתחום הרכבות: "גם בתחום התכנון אנחנו עושים מהפיכה, אבל עושים אותה בשקט והיא תהיה יותר גדולה מהמהפכה שעשינו בתחום מטבע החוץ. גם היום יש ויכוחים על תכנון ובנייה וגם על רכבות, לעומת זאת בנוגע לכבישים כמעט אין ויכוח".

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בטקס: "ההשקעה בתשתיות היא הדרך הטובה ביותר לצמצום הפערים החברתיים בישראל. כביש 431 הוא הדוגמא הטובה ביותר לכך. אין ספק שזהו אחד משני הכבישים הטובים ביותר בישראל".

הכביש הוקם על ידי חברת נתיבי היובל בניהולו של ששי שילה, שבבעלות מלאה של חברת דניה סיבוס, שבשליטת אפריקה ישראל. מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, אמר בטקס: "אין ספק שזהו יום מאוד מיוחד, בימים לא קלים לקבוצה, אבל אנחנו גאים בכביש הזה שהוא יצירת מופת. אני בטוח שנסיים את התקופה הלא קלה שעוברת אפריקה ישראל בימים אלה ונחזור לעשיה".

כהן ביקש להודות בשם לבייב לדניה סיבוס ולנתיבי היובל על סיום הפרויקט. "מגיע לכם יישר כוח. אני רוצה להודות לכם בשמו של לבייב שנבצר ממנו להגיע בגלל הימים הקשים והפגישות בענייני אפריקה. אני רוצה לאחל לנו עוד הרבה כבישים כאלה במדינה".

היום בערב (ג') צפוי להיפתח לתנועה המחלף שיקשר את כביש 431 למודיעין. המחלף נפתח כתשעה חודשים לאחר פתיחת הקטע המרכזי של הכביש בין ראשל"צ למודיעין. בסה"כ הושקעו כ-2.3 מיליארד שקל בהקמת כביש 431 שהינו המכרז התחבורתי הראשון המבוצע בשייטת ה-PFI, בה זכיין פרטי מקים את הכביש ומקבל תשלום שנתי מהמדינה.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויזניצ'ר: "כביש 431 הוא בשורה של ממש. אין יום שאנחנו לא מקבלים טלפונים של תודה מהרשויות המקומיות שאותן הוא משרת. הכביש הזה מבליט אותנו גם ביחס למדינות המתקדמות בעולם. לא אגזים אם אומר שהוא מביא את הים לירושלים".