הפסד ללבייב: העליון דחה את תביעת לידר נגד הגיאולוג שמעון גילר

נקבע כי לידר העלתה גירסאות סותרות בתביעה שהגישה נגד גילר ובתביעה שהוא הגיש נגדה

הפסד ללב לבייב: בית המשפט העליון דחה סופית את התביעה בסך 14 מיליון שקל שהגישה חברת לידר ניהול ופיתוח שבשליטת לבייב נגד הגיאולוג שמעון גילר.

בכך דחה העליון את הערעור שהגישה לידר על החלטת המחוזי בתל-אביב להיענות לבקשת גילר לדחות על הסף את התביעה.

השופטים אשר גרוניס, עדנה ארבל וניל הנדל קבעו כי טענותיה של לידר לא שיכנעו את בית המשפט כי יש מקום להפוך את פסק הדין. עוד נקבע כי התנהלותה של לידר מצביעה על חוסר תום-לב משמעותי. זאת, בשל הסתירה בין טענות שהעלתה בתביעה שהגישה נגד גילר לבין טענותיה בתביעה שהגיש גילר נגדה.

בספטמבר 2004 חויבה לידר לשלם לגילר, המיוצג בידי עו"ד ערן לב, 1.75 מיליון שקל בגין פועלו בקשר עם הקמת מחצבת אגרגטים על-ידי החברה הקבלנית לידר קומפני בסמוך ליישוב צופים. גילר ביצע בדיקות גיאולוגיות והכין את התוכנית להפעלת המחצבה. למחרת פסק הדין הגישה לידר תביעה נגד גילר, בטענה כי לא ביצע את הבדיקות הגיאולוגיות כנדרש, התרשל במלאכתו והטעה אותה בניתוחיו הכלכליים לגבי פרויקט החציבה.

גילר ביקש להורות על סילוק התביעה על הסף. השופט המחוזי איתן אורנשטיין קיבל את הבקשה, בנימוק כי לידר העלתה טענות עובדתיות הסותרות באופן תהומי האחת את השנייה - בתביעה של גילר נגדה ובתביעתה נגדו. מצד אחד טענה לידר כי גילר לא שימש כיועץ גיאולוגי בפרויקט, וכי היא כלל לא נסמכה על חוות-דעתו וייעוצו; ומצד שני בתביעה שהגישה נגדו, טענה כי התרשלותו של גילר, ששימש כיועצה הגיאולוגי והכלכלי, גרמה לה נזקים רבים. "דבר זה מעלה תמיהה", קבע השופט. (ע.א. 11132/07).