גם בדובאי: הקמת וועידת נושים של הבנקים ומחזיקי האג"ח

מחזיקי אגרות חוב של חברת האחזקות דובאי וורלד מתאחדים כדי מנוע ממנה לפרוס מחדש 26 מיליארד דולר מחובותיה בסך 59 מיליארד דולר ■ הוועדה תכלול שני בנקים מהאמירויות הערביות המאוחדות וארבעה בנקים מבריטניה

מחזיקי אגרות חוב של חברת האחזקות דובאי וורלד, אשר נקלעה לקשיים פיננסיים וביקשה לדחות את פדיון האג"ח, מתאחדים כדי מנוע ממנה לפרוס מחדש חוב של 26 מיליארד דולר מחובותיה בסך 59 מיליארד דולר.

קבוצת מחזיקי האג"ח הצטרפו לוועדת הנושים שכוללת שישה בנקים אשר, לפי הדיווח של בכיר באחד הבנקים המעורבים בפרשה, אמורה להיפגש בשבוע הבא במדינה השוקעת בחובות.

משקיעים רכשו אג"ח של דובאי וורלד בהיקף של 3.5 מיליארד דולר, שנמכרו להם על ידי חברת Nakheel, זרוע הנדל"ן של החברה. קבוצת מחזיקי האג"ח צפוייה לייצג כ-25% ממשקיעים אלה, ובכך יהיה לה מספיק כוח כדי למנוע את תוכניות השינוי במבנה החוב שמציעה החברה.

הוועדה תכלול שני בנקים מהאמירויות הערביות המאוחדות וארבעה בנקים מבריטניה: Standard Chartered , HSBC , לוידס ורויאל בנק אוף סקוטלנד .

"בנק NBD של האמירויות הערביות והבנק המסחרי של אבו דאבי בם חלק מועדת הנושים", אמר הבכיר לסוכנות רויטרס. "הוועידה תתכנס בשבוע הבא", הוסיף וסירב למסור פרטים נוספים.

נציין כי התארגנות של וועדה זו באה אחרי הודעת ממשלת דובאי שלשלום (ב') כי אינה ערבה לחוב של חברת ההחזקות הממשלתית, דובאי וורלד, הנאבקת בחובות בסך 59 מיליארד דולר וקראה לנושי החברה לעזור בארגון מחדש של החוב.

"זה נכון שהממשלה היא הבעלים של החברה, אך כבר בהקמתה הוחלט כי היא צריכה להשיג את מקורות המימון שלה על סמך הערכות של שווי הפרויקטים שלה ולא להישען על ערבות ממשלתית", כך אמר מנכ"ל משרד האוצר של איחוד האמירויות כשנשאל. לדבריו "על הנושים לשאת בחלק מהאחריות לחוב".