נשיא המדינה שמעון פרס ישיק ערוץ אישי ב-YouTube

צ'אד הארלי, מייסד אתר YouTube, במסיבת עיתונאים: "יצרנו את האתר כדי להקל על כל אחד בעולם לחלוק את כישרונותיו עם אחרים ולבנות קהילה בינלאומית" ■ "בקרוב נאפשר להשכיר ולרכוש סרטים או פרקים מסדרות"

אני שמח להיות פה בישראל, זו הפעם הראשונה שלי פה, ומטרת הביקור היא להיפגש עם יוזרים ולהבין מהם כיצד ניתן לשפר את YouTube", כך אמר צ'אד הארלי, ממייסדי אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube ומנכ"ל האתר, במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ב') במשרדי גוגל בתל-אביב. הארלי יהיה אורח הכבוד הערב באירוע השנתי של ענקית האינטרנט בישראל.

"יצרנו את האתר הזה על מנת להקל על כל אחד בעולם לחלוק את הכישרונות שלו עם אחרים ולבנות קהילה בינלאומית. עם הזמן אנחנו גם רוצים לאפשר למשתמשים לעשות מוניטזיציה לתכנים שלהם ולאפשר להם להרוויח מזה", הוסיף הארלי.

הארלי שוחח עם מספר משתמשים ישראליים, שהתכנים שיצרו הצליחו להגיע למיליוני צפיות ב-YouTube, בהם Kutiman, שמגזין "טיים" בחר את היצירה שלו (פרויקט ThruYOU) לאחד מ-50 החשובות בעולם.

המשתמשים סיפרו על הכלים בהם הם משתמשים על מנת ליצור את התכנים ולהעלות אותם ל-YouTube, והעידו כי הם נמצאים ב-YouTube כמעט מהיום הראשון של האתר. אלכס, שיצר סדרת אנימציה שהגיעה לכמה מיליוני צפיות, סיפר כי "עבורי, YouTube הוא פלטפורמה שמאפשרת לי לעשות יותר עם התחביבים שלי",

הארלי דיבר על המודל העסקי של YouTube, ואמר כי "תמיד היו פרסומות באתר, ועם הזמן גם התחלנו לחלוק את ההכנסות עם המשתמשים. אולם, ברור לנו שיש סוגים שונים של תכנים, שלהם מתאימים סוגים שונים של מודלים - ולא רק פרסומות".

כך, לדוגמה, YouTube מתכננת לאפשר בעתיד הקרוב להשכיר ולרכוש סרטים או פרקים מסדרות טלוויזיה באתר. "על מנת להיות פלטפורמה גלובלית, אנחנו חייבים לתמוך לא רק בפרסומות", אמר הארלי.

22

שמעון פרס ברשת

נשיא המדינה, שמעון פרס, ישיק מחר (ג') ערוץ אישי ב-YouTube, במסגרת מסיבת עיתונאים מיוחדת שתיערך בירושלים, בהשתתפות צ'אד הארלי, ממייסדי ומנכ"ל אתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube, שהגיע לביקור בישראל.

בכך, מצטרף פרס למנהיגים נוספים מרחבי העולם שפתחו ערוץ וידיאו אישי באתר, במטרה לקדם את הפעילות שלהם, בהם האפיפיור בנדיקטוס ה-16, נשיא ארה"ב ברק אובמה ומלכת ירדן ראניה.

אירוע ההשקה ייפתח בהקרנת סרטון אינטרנטי של הנשיא, בו הוא מזמין את אזרחי העולם לקחת חלק בפעילויות הנשיא, להביע את דעתם בכל הקשור לקידום השלום במזרח-התיכון ובעולם, קידום מדיניות של פיוס בין הדתות וקידום ופיתוח טכנולוגיות חדשניות לטובת האנושות.

בית הנשיא ישיק באירוע זה גם אתר חדש ואינטראקטיבי, על מנת להגביר את הנגישות והשקיפות של פעילויות הנשיא.

הנשיא יעלה לערוץ קטעים נבחרים מפעילותו ונאומיו, ואף ישתמש בו כפלטפורמה לנשיאת ברכות מיוחדות לרגל החגים היהודיים, הנוצריים והמוסלמיים ברחבי העולם.

כחלק מהחזון של פרס הרואה בכלי זה פלטפורמה ליצירת שיחה מתמדת עם האזרחים, בכוונתו להפוך את הערוץ לבמת התדיינות והעלאת שאלות, כמו גם כלי ליצירת מסיבות עיתונאים וירטואליות. זאת על מנת לייצר במה הסברתית בינלאומית באינטרנט.